برپایی کوچه‌های انتظار در نیمه شعبان/ «برات» را مهدوی برگزار کنیم

مدیر مجتمع مهدی یاران خراسان‌جنوبی گفت: پیشنهاد می‌شود علاقمندان به امام زمان (عج) هزینه مراسم سنتی «برات» را به نیابت از اموات خود برای جشن میلاد امام مهدی (عج) هزینه کنند.

 کفاشی مدیر مجتمع مهدی یاران خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های مجموعه مهدی یاران خراسان‌جنوبی برای ایام نیمه شعبان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما برنامه کوچه‌های انتظار یا همان برپایی ایستگاه‌های صلواتی است

وی با اشاره به اینکه این برنامه بعد از نماز مغرب و عشاء شب نیمه شعبان آغاز خواهد شد، گفت: در کوچه‌های انتظار برای کودکان هدایایی در نظر گرفته‌ایم و همچنین از مردم با شیرینی و شربت پذیرایی خواهیم کرد.

طرح «هر خودرو یک بَنر مهدوی»

کفاشی ادامه داد: همچنین در قالب طرح «هر خودرو یک بَنر مهدوی» برچسب‌ها و بَنر‌هایی را تهیه کرده‌ایم که در اختیار مردم قرار خواهیم داد که بر خودرو‌های خود نصب کنند تا فضای شهری نیز حال و هوای جشن نیمه شعبان را به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه مهدی یاران خراسان جنوبی احیا شب نیمه شعبان را نیز خواهیم داشت، گفت: همچنین تولید محتوایی در حوزه مهدویت با استفاده از سخنرانی اساتید برجسته حوزه مهدویت داشته‌ایم که می‌تواند مورد استفاده همشهریان و مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد چرا که هیچ گونه لوگو و آرام خاصی ندارد.

مدیر نمایندگی مؤسسه مصاف در خراسان جنوبی با اشاره به روز «برات» یا «چراغ برات» در خراسان جنوبی که روز قبل از نیمه شعبان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، اظهارکرد: در این روز مردم هزینه‌های زیادی می‌کنند و شیرینی و کیک و نان‌های سنتی و … بر سر مزار عزیزان خود می‌برند که آسیب‌های فراوانی، چون آلودگی محیط و …را نیز بنا به عقیده کارشناسان دارد.

یک پیشنهاد مهدوی برای روز برات

کفاشی گفت: چقدر مطلوب است که علاقمندان به امام زمان (عج) این هزینه را به نیابت از اموات و درگذشتگان خود برای جشن میلاد امام زمان (عج) هزینه کنند و در واقع مراسم سنتی برات را مهدوی برگزار کنیم که البته فرهنگ سازی این موضوع نیاز به همکاری دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها و … دارد.

وی با بیان اینکه بسیار مشتاق بودم که جشن نیمه شعبان نیز، چون مهمانی کیلومتری غدیر برگزار می‌شد، یادآور شد: همه تلاش ما باید این باشد که موضوع مهدویت را از غربت در بیاوریم و خدای نکرده برای امام زمان خودمان کم کاری نکنیم.

مدیر مجتمع مهدی یاران خراسان‌جنوبی یادآور شد: جشن‌های مجموعه مهدی یاران خراسان جنوبی از چندین سال قبل با همت اقشار مختلف و به صورت کاملاً مردمی برگزار می‌شود.

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار