نشان دار شدن ۴۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: از یک میلیون نفر جمعیت استان، ۴۰ هزار نفر زیر پوشش این بیمه نشان‌دار شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر مبتلا به بیماری خاص و سخت علاج هستند.

علیرضا اصغرزاده اظهار داشت: صندوق حمایت از بیماران سخت علاج در سال‌های گذشته پنج بیماری را پوشش می‌داد، اما در حال حاضر ۱۰۷ بیماری زیر پوشش این صندوق قرار دارد.

وی افزود: از ۱۰۷ بیماری برای ۵۱ بیماری دستورالعمل درمانی نوشته و در سامانه‌ها بارگذاری شده و بدون اینکه فرد بعد بخواهد فاکتور ارائه دهد همان موقع تخفیف‌های سامانه‌ای و الکترونیک برای بیمار لحاظ می‌شود.

اصغرزاده اضافه کرد: از یک میلیون نفر جمعیت استان، ۴۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر مبتلا به بیماری خاص و سخت علاج هستند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: وقتی بیماران نشان‌دار شوند مشخص می‌شود که باید چه میزان پول ویزیت دهند، چقدر تخفیف دارویی به آن تعلق می‌گیرد و چه دارو‌هایی باید برای آن تایید شود و بدین ترتیب ۹۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران نشان‌دار پرداخت می‌شود.

اصغرزاده با باین اینکه گستره پوشش بیمه سلامت در دولت سیزدهم وسیع‌تر شده است، گفت: در یک سال اخیر تمام اقشار مختلف به ویژه در دهک‌های پایین از خدمات رایگان این نهاد برخوردا شده‌اند و به عبارتی دیگر ۴۸۵ هزار نفر از جمعیتی یک میلیونی استان به صورت رایگان از خدمات این نهاد بیمه‌گر برخودارند.

وی ادامه داد: در گام بعدی عمق‌بخشی به خدمات در دستور کار قرار دارد تا از این طریق بیمه‌شدگان از مزایای بیشتری در درمان استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار