امام جمعه موقت بوشهر:

مشارکت قوی از ملزومات انتخابات عزتمندانه است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: مشارکت قوی، رقابت سالم، سلامت و امنیت واقعی چهار مولفه اصلی انتخابات است که چنانچه این موارد در کنار هم قرار گیرد انتخابات عزتمندانه محقق می‌شود.

سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: مردم فهیم و ولایت‌مدار ایران اسلامی خود اهمیت انتخابات و این حماسه بزرگ را بخوبی می‌دانند.

وی بیان کرد: همه می‌دانند که چنانچه انتخابات خوب نبود دشمن این قدر برای حضور پیدا نکردن مردم تبلیغ نمی‌کرد و اکنون باید برخلاف گفته و خواسته دشمن پای صندوق رای برویم.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از ابزار‌های قدرت کشور انتخابات است و برای حضور داوطلبان عبور کرده از دستگاه‌های ذیربط و بویژه شورای نگهبان باید قدردان آنان باشیم.

هاشمی ادامه داد: افراد حضور پیدا کرده در صحنه انتخابات همه صالح هستند، ولی باید اصلح‌ترین آنان انتخاب شود.

وی اظهار کرد: نماینده اصلح در تراز انتقلاب اسلامی باید قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل و برخوددار از روحیه جهادی و خستگی ناپذیری باشد.

هاشمی اضافه کرد: بصیر بودن در جهت عدالت طلبی و مبارزه با فساد، مقید به آرمان‌های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب باشد و علیه نظام سخنی به زبان جاری نکند.

وی گفت: برای یک داوطلب اصلح دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، داشتن روحیه اقتصاد مقاومتی و نداشتن نگاه به بیرون از کشور برای حل مشکلات باید مورد توجه جدی باشد.

هاشمی اظهار کرد: داوطلبان در ایام انتخابات نیز باید استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی صحیح و خودداری از اسراف را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، تخریب نکردن دیگران، داشتن تسلط به قانون و روحیه قانون مداری باید در اولویت کار کاندیدا‌ها باشد.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: مردم داری، همراهی با مردم، استکبارستیز و دشمن دشمنان اهل بیت، اسلام و انقلابی بودن از ویژگی یک نماینده اصلح و شایسته برای حضور در مجلس است.

هاشمی تاکید کرد: با همه این موارد که گفته شد باید توجه داشت که نظام مقدس جمهوری اسلامی حریم بوده و حفاظت از این حریم تکلیف است.

وی بیان کرد: مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه باید وضو گرفته و پای صندوق‌های رای بروند چراکه هر رای تیرخلاصی بر پیکره دشمان این مرز و بوم است.

امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان بوده و بهترین مدال شراف و افتخار آنان، انتخاب نام سربازان گمنام مهدی (عج) است که از سوی امام راحل انتخاب شده است.

هاشمی افزود: تلاش وزارت اطلاعات در راستای امنیت و آرامش جامعه ستودنی است و این مجموعه نعمتی خداوندی برای جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: وزارت اطلاعات ایران درون زا بود و بدون وابستگی به هیچ نهاد و کشوری نیست که آرامش و آسایش ایران را باید حاصل تلاش وزارت اطلاعات و نیرو‌های نظامی و انتظامی دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.