چهارمحال و بختیاری مشکلی در تامین کالا‌های اساسی ندارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان مشکلی در زمینه کالا‌های اساسی از جمله برنج، گندم و شکر ندارد.

یزدان یگانگی اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری مشکلی در زمینه کالا‌های اساسی از جمله برنج، گندم و شکر ندارد و در حال حاضر هزار و ۹۷۵ تن برنج، هزار و ۸۸۷ تن شکر سفید و ۳۲ هزار تن گندم موجودی کالای اساسی استان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس برنامه‌های حملی که شرکت بازرگانی تخصصی دولتی ایران برنامه ریزی کرده است، پیش بینی می‌شود با این موجودی تا اواسط اردیبهشت سال ۱۴۰۳ گندم خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: سرانه مصرف گندم استان در ماه تقریبا ده هزار تن است که تا سه ماه و نیم دیگر گندم ذخیره وجود دارد و از این نظر مشکلی وجود ندارد تا در نهایت به فصل برداشت گندم در استان می‌رسیم.

یگانگی ادامه داد: طبق برنامه سعی می‌شود در بازه سه تا چهار ماه همیشه گندم ذخیره‌سازی شود تا از این لحاظ استان چهارمحال و بختیاری دچار مشکل نشود.

وی گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان و عید نوروز پیش رو است، مصرف شکر بیشتر می‌شود که نزدیک دو هزار تن شکر خانوار ذخیره سازی شده است. با اعلام ستاد تنظیم بازار، برنج هم توزیع می‌شود تا بازار برنج کنترل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.