نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی زنجان در حال رصد است

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه نحوه تبلیغات نامزدها در حوزه های انتخابیه این استان در حال رصد است، گفت: برای رعایت قانون و نیز تحقق عدالت تبلیغاتی، امحای تبلیغات غیرمجاز با مدیریت فرمانداران، بخشداران و هیئت های اجرایی ذیربط، انجام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان روز دوشنبه در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس، ۷۲ ساعت قبل از آغاز رای گیری یعنی ساعت هشت روز سه شنبه هشتم اسفند و با مراجعه به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه خواهد بود و بعد از آن درخواستی ثبت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون جدید انتخابات و در چارچوب قانون شفافیت تامین منابع مالی فعالیتهای انتخاباتی، سقف مشخصی برای هزینه های انتخاباتی نامزدهای حوزه های انتخابیه مختلف تعیین و در سامانه مربوطه به صورت پیش فرض تعریف شده است و توسط مراجع ذیصلاح رصد می شود، گفت: تخلفات مربوطه حتی پس از پایان انتخابات قابل پیگیری است و مجازات‌هایی همچون محرومیت از نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز پیش بینی شده است.

رئیس هیات استانی بررسی تبلیغات زنجان با بیان اینکه ۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از تائید در هیات های اجرایی و ۱۸ نامزد پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تاکنون انصراف داده اند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۸ نفر از حوزه انتخابیه زنجان – طارم، یک نفر ابهر - خرمدره – سلطانیه، یک نفر خدابنده و هفت نفر ماهنشان - ایجرود هستند.

وی با بیان اینکه تا امروز تعداد ۲۳۹ نامزد قرار است برای تصاحب پنج کرسی در استان زنجان با هم رقابت کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱۲ نفر ا آقایان و ۲۷ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان، در تمامی حوزه های انتخابیه استان زنجان انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.