ورود آب رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه سه برابر شد

رئیس حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه سه برابر سال گذشته است.

رئیس حوضه آبریز دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال سطح دریاچه ارومیه با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدامات نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه به رغم سه سال پی‌درپی خشکسالی و بارش‌های اندک پاییز، به تراز یک هزار و ۲۷۰.۲ متر و حجم موجود در آن به بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

احمد قندهاری ادامه داد: امسال بیش از ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه‌های اصلی وارد دریاچه ارومیه شده است که نسبت به سال گذشته که نزدیک به ۸۰ متر مکعب بود سه برابر شده است.

وی می گوید: بر اساس آخرین وضعیت بارش‌ها در سال جاری تاکنون، میزان بارندگی ها نسبت به متوسط بلندمدت حوضه دریاچه ارومیه، ۲۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس حوضه آبریز دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: در این شرایط رهاسازی آب از سد‌های مهاباد، بوکان و از سد ساروق ۱۰ میلیون مترمکعب در فاز اول برنامه‌ریزی و در سوم اسفند ماه جاری آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیخ
۱۰:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دریاچه باید خشک بشه ، و یا حداقل وسعتش کوچیک بشه ، شما با اسرار به عمل غیر کارشناسی تون دارید ، آب شیرین منطقه رو به آب شور غیر قابل مصرف تبدیل میکنید ، شما تنها دارید به مردم منطقه خودتون ظلم میکنید ، مطمئن باشید راه حل های بسیار کارامدی برای خشک کردن و مقابله با ریز گرد های دریاچه نمک وجود داره ، دست از این حماقت بردارید . تنها علم و دانش میتونه بقا و رشد پایدار مردم منطقه رو تضمین کنه .
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
بعضی هاواقعاعقل کل هستندمثل جنابعالی. قاضی پور نماینده سابق ارومیه قبلا همین نظریه رادادندبعدعقب نشینی کردندنمی دانم اهل کدام شهریامنطقه کشورهستیدتاحالا دریاچه ارومیه رادیدیدیانه .ریختن آب به دریاچه بسیارباصرفه ترازکوچک کردن آن است . جاهای شوره زارچندمیلیاردمترمکعب است چطورروی نمکهارابایدبپوشانندبااین مسئولان بی عرضه.
Iran (Islamic Republic of)
جسینی
۱۹:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
باسلام آیا آب رها شده از سد ساروق وارد دریاچه ارومیه میشود چرا که در مسیر دو سد وجود دارد پس نتیجه میگیریم در این میان فقط تکاب ضرر می‌کند که نقشی در خشک شدن دریاچه ندارد و آب رها شده از تکاب پشت سدهای مسیر زرینه رود گرفتار و وارتفاع این سد ها را بلا میبرد و در گزارش ها سد بوکان و زرینه رود رها سازی میشود که در عمل چنین نیست طلا و مواد معدنی تکاب که حساب کتاب ندارد آب هم روش
Iran (Islamic Republic of)
خان بلانوشی
۰۷:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
خدا را شکر ک اب این دریاچه پر شد
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
با سلام، این دریاچه بسبب شوری آبش ببا سختی کل زیاد و الکتروکنداکتیویته بالا،قابل شرب نیست و بعلت ورود پساب‌های صنعتی و فاضلاب انسانی دو استان،حتی قابل شناکردن نمی‌باشد و ارزش سرمایه گزاری توریستی ندارد!اینهاهزینه بیخودی برای شور کردن آب‌های شیرین رودخانه‌ها و سدها میکنند؟بهتر است از همان دریاچه پشت سدها بهره برداری مستقیم بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
Yavar
۱۵:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
داداشم همه چیز شنا نیس که چرا نمیگی خشک شدنش باعث طوفان نمک و مریض شدن مردم این منطقه میشه و یا نبودش باعث کمتر شدن بارش باران و خرابی اکوسیستم میشه؟؟ شکا که انقد به فکر اقتصادی و میخوای توریست جذب کنی یه دستی به وضع دریای خزر و البته بخش ساحلی ایران بکش که به جای ماسه پراز سنگ و شیشه واشغاله!
Sweden
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
آمارو ارقام را حفظ کرده.
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۳:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
شما خواهشاً زحمت نکشید خدا تمام حیوانات و جانداران خود را تشنه رها نمیکنه فقط شما بیشتر از این زحمت نکشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
خواهشا شما برنامه ریزی نکنید خود خدا مشکل رو حل میکنه شما اون سدها رو نمیزدین الان دریاچه مشکلی نداشت
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
با این حرفها وآمار دریاچه احیا نمیشه بی جهت اخبار فیک منتشر نکنید والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
این اصرار بر زنده کردن نیست نفوذی ها میخوانتو این خشکسالی اب ایران تو دریاچه ارومیه تبخیر بشه
احیا یعنی افزایش پوشش گیاهی جنگلی
این کار کار دشمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
چه خوب دریاچه ارومیه زنده بمان