خرید تضمینی سیب‌زمینی با قیمت توافقی توسط تعاون روستایی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خرید تضمینی سیب‌زمینی با قیمت توافقی توسط تعاون روستایی نهایی شده است.

نوبخت اژدری صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان اردبیل که در سازمان جهادی کشاورزی استان برگزار شد، گفت: سطح ابلاغی وزارتخانه جهت کاشت سیب زمینی در استان ۲۱ هزار هکتار بود که عملا ۱۹ هزار از اراضی کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص داده شد و ۷۷۰ هزار تن سیب زمینی  ازاین میزان سطح زیر کشت برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از این میزان ۲۰۰ هزار تن نیاز داخلی استان بوده و حدود ۲۵۰ هزارتن آن نیز خوراک کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی است و باید بیش از ۲۵۰ هزارتن سیب‌زمینی نیز به صورت مازاد به خارج از کشور صادر شود.

او تصریح کرد: مشکل کلیدی که در خصوص نگهداری این محصول مشهود است، عدم وجود کافی انبارهای سرد نگهداری این محصول بوده چرا که سردخانه‌های موجود استان در حال حاضر فقط ظرفیت نگهداری  ۱۰۰ هزار تن از این محصول را دارد. 

اژدری گفت: به منظور جلوگیری از فساد محصولات تولیدی در انبارهای سنتی می‌بایست صنایع تبدیلی و تکمیلی را در محصولات مختلف تولیدی استان به خصوص سیب‌زمینی گسترش دهیم و سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری مفید و سودمند کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: خرید تضمینی سیب‌زمینی با قیمت توافقی توسط تعاون روستایی نهایی شده و نگرانی‌های کشاورزان در خصوص فروش محصولات خود با این اقدام برطرف می شود.

اژدری گفت: خرید سیب‌زمینی به قیمت توافقی بوده و مقدار زیادی از سیب‌زمینی که در دست کشاورزان باقی مانده بود توسط تعاون روستایی خریداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.