رقابت انتخاباتی به رفاقت کارانه تبدیل شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: پس از انتخابات باید دست به دست یکدیگر دهیم و در مسیر پیشرفت و تعالی کشور گام برداریم و رقابت انتخاباتی را در نهایت به رفاقت کارانه تبدیل کنیم.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت تقوا گفت: یکی از جلوه‌های تقوا آینده‌نگری برای انسان‌ها است و این آینده‌نگری یک آینده‌نگری واقعی است.

او افزود: ما انسان‌هایی هستیم که در دنیا توشه‌ای برای آخرت خود جمع‌آوری می‌کنیم، بنابراین باید زاد و توشه‌ای برای فردای خود در نظر بگیریم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه هر موجود زنده‌ای نیازمند زاد و توشه است، عنوان کرد: در آخرت زنده‌ایم و نیاز به زاد و توشه داریم، بنابراین باید برای تهیه زاد و توشه سختی‌ها را تاب آورد و مسیر و مقر آینده را در نظر گرفت، زیرا در مقر آینده فرصتی برای کسب توشه نیست.

او تصریح کرد: این زاد و توشه در روایات هم بُعد اعتقادی و هم بُعد عملی دارد و ایمان به خدا و پیغمبر (ص) و همراهی با اهل بیت (ع) در بعد اعتقادی و رسیدگی به فقرا و نیازمندان در کنار عبادت نیز در بعد عملی قرار دارد.

مدرسی با بیان اینکه این زاد و توشه باید به‌گونه‌ای باشد که سریع ضایع نشود، عنوان کرد: این زاد و توشه باید در لایه‌هایی از تقوا پیچیده و برای آخرت جمع‌آوری شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به وظایف ما در برابر دین اظهار کرد: تبیین دین و عرضه صحیح آن به دیگران یکی از وظایف مسلمانان در برابر دین است و باتوجه به اینکه مسئولیت اصلی این موضوع بر دوش حوزه‌های علمیه است، بسترسازی و حمایت از این وظیفه از عهده همه کس برنمی‌آیند، نقشه راه قرآن و سنت است و تبیین این نقشه برعهده حوزه‌های علمیه و خانواده‌ها در راستای تشویق فرزندان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه است.

برچسب ها: تحصیل ، جشن عبادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار