تداوم امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی سیستان و بلوچستان/ اردوگاه اسکان اضطراری در چابهار برپا شد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در چابهار و در پی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

  محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در عملیات امداد و نجات در سوانح جوی (کولاک برف/آبگرفتگی) از ٠٥ تا ١٠ اسفند  و تا ساعت ١٩:٠٠ امروز ٢٦ استان (به جز ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان و کرمانشاه) از این پدیده جوی متاثر شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون به ۱۱۵ منطقه شامل ٦١محور کوهستانی، ٣ شهر و ٥١ روستا امدادرسانی شده است.

محمودی اضافه کرد: در این مدت به ۱۷ هزار و ۹۱۹ نفر امدادرسانی شده، ۷۰۷۱ نفر اسکان اضطراری یافته اند و ۹۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه ۸ بیمار/ مصدوم توسط کادر هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند افزود: ۱۴۵۶ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده  و آب و گل و لای از ۶۸ واحد مسکونی تخلیه شده است.

محمودی افزود: ۴۳۳ تیم عملیاتی شامل ۱۷۹۳ نفر در عملیات امدادرسانی در این استان‌ها فعالیت داشته اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تاکنون ٢٤٠دستگاه چادر، ٤٧٦١ تخته پتو،  ٦٩٨ تخته موکت، ٢٨٤٩ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ ست بهداشتی،  ۱۱۴۰ بسته غذایی، ۸۰۰ قوطی کنسروجات، ۵۲۰ بطری آب معدنی، ۱۲۶۰ قرص نان بین متاثرین توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بروز سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان ١ اردوگاه اسکان اضطراری در شهر چابهار برای امدادرسانی به متاثرین برپا شده است.

برچسب ها: امداد و نجات ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار