معرفی متهمان دادگاه منافقین/ اسدالله اوسطی؛ متهم ردیف پنجاه و نهم

اسدالله اوسطی متهم ردیف پنجاه و نهم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است.

اسدالله اوسطی متهم ردیف ۵۹ دادگاه اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است. او قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت خود در تشکیلات ادامه داده و در تمامی مراسمات و تجمعات غیرقانونی گروهک، شرکت می‌کند.

او در فاز نظامی، مسلح به سلاح کمری و سیانور بوده و نقش موثری در نقل و انتقال سلاح و مهمات و همچنین اختفای اعضای تیم‌های تروریستی منافقین در خانه تیمی خود، داشته است. او در سال ۱۳۶۱، از کشور متواری و مدتی در اروپا برای منافقین به فعالیت می‌پردازد. متعاقباً متهم در سال ۱۳۶۴ به عراق اعزام و در یگان‌های نظامی نفاق، سازماندهی می‌شود.

ضمناً نامبرده در عملیات‌های متعدد گروهک، علیه جمهوری اسلامی ایران شرکت داشته و در یکی از این عملیات‌های تروریستی به نام راه‌گشایی، بر اثر برخورد با مین، از ناحیه پا دچار آسیب می‌شود. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از معاون تیم تروریستی راهگشا و تسهیل کننده قاچاق اسلحه و مهمات برای حمله نظامی تروریستی به مرز‌های ایران، مسئول خرید برای یکی از بخش‌های شاخه نظامی در بغداد، مسئول حفاطت و انتظامات ورودی ستاد تبلیغات. او هم اکنون به‌عنوان عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، در اروپا مستقر است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار