ایجاد مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در همدان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از راه‌اندازی مرکز کنترل آسیب‌های اجتماعی در شهرستان همدان خبر داد.

عباس نجفی گفت: این مرکز در چند بخش خدمت انجام می‌دهد که یک بخش آن ملاقات فرزند است و در کنار آن مشاوره اطفال، زوجین و کمیته مصلحین انجام می‌شود که برای عموم شهروندان آزاد است.

او با بیان اینکه اکنون چهار مشاور در این مرکز خدمات ارائه می‌دهند، گفت: این مرکز در شش شهرستان نهاوند، ملایر، رزن، تویسرکان، همدان و اسدآباد راه‌اندازی شده است و در سایر شهرستان‌ها هم پیگیر راه‌اندازی هستیم.

نجفی با اشاره به راه‌اندازی مراکز مهر در استان گفت: مراکز مهر برای ملاقات فرزندان حاصل از طلاق است به طوری که تبادل قبلاً در کلانتری انجام می‌شد که محیط مناسبی برای کودک نبود بنابراین مرکز مهر راه‌اندازی شد.

او با اشاره به خدمات مستمر در طول هفته در مراکز مشاوره قوه قضائیه و ظرفیت‌های دیگر، افزود: مشاوران ما روزانه دو ساعت در این مرکز مستقر می‌شوند و به خانواده‌ها مشاوره رایگان داده می‌شود. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه مراجعه به این مرکز مستلزم داشتن پرونده نیست، گفت: با ادارات بهزیستی، شهرداری، کار، تعاون و امور اجتماعی تفاهم‌نامه بسته شده که به مرکز کمک دهند که شهرداری همدان محل این مرکز واقع در پارک مردم را به ما اختصاص داده است.

نجفی با بیان اینکه مرکز مهر با امکانات و تجهیزات لازم محیط مناسبی برای حضور خانواده‌ها و فرزندان شده است، گفت: معمولاً روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تبادل کودک اتفاق می‌افتد و والدین فرزندان خود را برای تبادل به این مرکز می‌آورند.

این مسئول با اشاره به اینکه همچنین برای مشاوره اطفال و زوجین روز‌هایی مشخص شده است و بدون دریافت وجه به شهروندان خدمات ارائه می‌شود، گفت: در حال حاضر در همدان ۲۲ پرونده وجود دارد که در آخر هفته تبادل کودک انجام می‌دهند.

نجفی با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره قوه قضائیه در استان، گفت: در استان همدان پنج مرکز راه‌اندازی شده است که اسدآباد و بهار هم در شرف راه‌اندازی مراکز مشاوره قوه قضائیه هستند که در این مراکز مشاوره حقوقی، مذهبی، خانواده انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.