۲۷ طرح عمرانی استان سمنان در هفته منابع طبیعی افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۲۷ طرح عمرانی این اداره‌کل با اعتبار ۵۷۷ میلیارد ریال در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان سمنان ۱۸ طرح با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش آبخیزداری و بقیه طرح‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله بیابانزدایی، نهالکاری و کنترل هرزآب است.

وی ادامه داد: کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی از جمله اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

وی با اشاره به تعهد ۲ و نیم میلیون اصله نهال برای استان سمنان در طرح ملی کاشت درخت، بیان کرد: استان سمنان در این طرح سه میلیون نهال تولید کرد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نهال قلمستانی و گلدانی اکنون در مرحله قابلیت کاشت قرار دارند و از آذر ماه تا کنون یک میلیون نهال کاشته شد و تا اوایل فروردین سال بعد برای کاشت ۷۰۰ هزار نهال باقیمانده فرصت وجود دارد.

این مسوول اضافه کرد: بازه زمانی تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰، سه سال است که طبق برنامه اعتبارات تخصیص یافت و اکنون ۲۰ درصد مربوط به ۱۴۰۲ باقیمانده که تا پایان سال مالی در شهریور ۱۴۰۳ برای جذب اعتبار فرصت باقی است.

تصویب طرح مدیریت جامع در عرصه‌های منابع طبیعی سمنان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح‌های آبخوانداری و کنترل سیل برای جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش اثرات خشکسالی و تغییر اقلیم، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، استحصال آب‌های سطحی، کاهش خسارات سیل به تاسیسات زیر بنایی و اراضی کشاورزی و باغ‌ها موثر است.

محمد راستین در این نشست افزود: اجرای عملیات آبخیزداری در ۶۸۰ هزار هکتار و مطالعه در ۷۰۰ هزار هکتار از وسعت اراضی ملی استان سمنان برنامه ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.