انجام بیش از هزار مورد ارزیابی از سوی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم اعزامی استان به روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان بیش از هزار مورد ارزیابی انجام دادند.

قاسمی رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۱۰ تیم عملیاتی اعزامی هلال احمر استان در ۱۵ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان اقدامات مربوط به ارزیابی و امدادرسانی را انجام دادند.

او افزود: مأموریت تیم‌های امدادی خراسان جنوبی از ۱۳ اسفند در مناطق سیل‌زده چابهار آغاز شد و ۱۰ تیم عملیاتی استان پس از تقسیم‌بندی به روستا‌های سیل‌زده نوبندیان، نوک‌آباد، چمپانی بازار، جقلبیت، کهیربرز بالا، دمپک، گزمنزل، کرگی یزدان، پنجشنبه‌بازار، شریش بازار، باهوکلات، سعیدآباد اعزام شدند.

قاسمی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی استان برای ارزیابی، امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی در مناطق آسیب‌دیده حضور یافتند.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارزیابی ۱۵ روستای سیل‌زده خبر داد و اظهار کرد: تیم‌های شعبه بیرجند به روستای نوبندیان، شعبه سرایان به روستای نوک‌آباد، شعبه زیرکوه به روستای نوبندیان، شعبه قاین به روستای جُقلبیت، شعبه خوسف به روستای کَهیربُرز بالا، ستاد استان به روستای دَمپک، شعبه سربیشه به روستای گَزمنزل، شعبه فردوس به روستای کرگی یزدان و شعبه درمیان به روستای پنجشنبه‌بازار اعزام شدند.

او از حضور سه نفر از تیم ارزیاب در روستای کرگی‌گزدان (جان محمد) نیز خبر داد و گفت: این روستا با ۹۹ خانوار شامل ۴۰۰ نفر درگیر آب‌گرفتگی بودند که منازل مسکونی آن از سوی تیم خراسان جنوبی ارزیابی شد.


بیشتر بخوانید


قاسمی با اشاره به عملکرد تیم اعزامی سربیشه ادامه داد: ۲ نفر از تیم ارزیاب این شهرستان به روستای گزمنزل با تعداد ۲۵۰ خانوار، هزار و ۲۵۰ نفر سکنه برای ارزیابی در این روستا مستقر شدند.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: تیم سربیشه از ۱۰۰ خانه آسیب‌دیده بازدید کردند که سه منزل به صورت جدی و کامل تخریب شده و ۴۰ منزل نیز خسارت دیده است.

او به اقدامات تیم شهرستان سرایان در منطقه سیل‌زده اشاره کرد و گفت: این تیم به منطقه دشتیاری بخش باهوکلات، روستای نوک‌آباد، مندوک‌بازار اعزام شد.

قاسمی با بیان اینکه در این ارزیابی از ۵۸ منزل مسکونی بازدید و ۱۳۰ خانوار سرکشی شد، اظهار کرد: ۲۲ رأس دام سبک و ۲ رأس دام سنگین تلف شدند و تعداد ۱۲ منزل آسیب‌دیده نیاز به تعمیر داشت.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی ارزیابی این تیم محدودیت در دسترسی به آب شرب، تخلیه آب معابر بین منازل و خوراک و لوازم بهداشتی از مشکلات اصلی این روستا بود.

او از جابه‌جایی مکان کانکس‌های مدرسه به دلیل قرار داشتن در محل تجمع آب، تخلیه و انتقال آب منازل و معابر تردد در روستا توسط تیم عملیاتی سرایان خبر داد و بیان کرد: در مجموع تیم‌های عملیاتی استان هزار و ۴۸۲ خانوار را مورد ارزیابی قرار دادند که از این تعداد ۱۸۴ خانوار و ۲۵ منزل مسکونی آسیب‌دیده بوده‌اند.

قاسمی از توزیع ۷۲۰ بطری آب معدنی و ۱۷ کیلوگرم نایلون در روستا‌های آسیب‌دیده خبر داد و گفت: ۲ تیم از استان در حال امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.