خرید ۵ هزار کنتور آب در دستور کار است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی شده تا پایان سال ۵ هزار کنتور آب خریداری شود.

دوستی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در جلسه هماهنگی طرح‌های تنش آبی خراسان جنوبی که با حضور مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، با تشریح طرح‌های تنش آبی با محوریت شهر‌های بیرجند، قاین، طبس و نهبندان از وجود ۲۴ هزار کنتور در استان که نیاز به تعویض دارند خبر داد و گفت: این کنتور‌ها با عدم ثبت دقیق مصارف، درآمد ابن مجموعه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

او افزود: تا پایان سال خرید ۵ هزار کنتور خراب در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

دوستی با اشاره به اهمیت شناسایی انشعابات غیرمجاز اظهار کرد: در تابستان گذشته شاهد بودیم که با شناسایی و قطع چند انشعاب غیرمجاز تنش آبی در یک مجتمع روستایی مدیریت می‌شد و امسال نیز این کار با جدیت دنبال می‌شود.

اکبری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این جلسه بر برنامه ریزی و اجرای طرح‌های اثرگذار در این بخش قبل از شروع فصل گرما و برگزاری جلسات تنش آبی به صورت هفتگی و رصد و پایش طرح‌های تنش آبی تأکید کرد و گفت: مشکلات احتمالی اجرای طرح‌ها باید در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.

او اجرای طرح‌های مدیریت فشار و تعویض کنتور‌های خراب را از اولویت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب برای جلوگیری از تنش آبی در پیک مصرف عنوان کرد و گفت: همچنین باید مباحث مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی در این زمینه با محوریت روابط عمومی و انجام کار‌های تبلیغاتی بیش از گذشته انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.