آمار‌های رو به افزایش از صادرات و ترانزیت در ماهیرود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: صادرات و ترانزیت در مرز ماهیرود با توجه به گزارشات مدیران گمرک کشور افزایش یافته است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در محل کارگاه مرزی ماهیرود گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های سرآمد حوزه صادرات است و این مهم با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی رقم خورده است.

او با اشاره به گزارش‌های مدیران گمرک کشور، افزود: گمرک مرزی ماهیرود جزو اولین گمرک‌های فعال کشور است و امسال افزایش۴۲ درصدی در صادرات مرز ماهیرود و افزایش ۲۶۷ درصدی در آمار ترانزیت در گمرک ماهیرود را شاهد بوده ایم.


بیشتر بخوانید


 اشرفی ضمن تشکر از همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های دخیل در حوزه صادرات و مرز و غیور مردان مرزبان برای تأمین امنیت پایدار در استان، اظهار کرد: امنیت مهمترین شاخصه و مؤلفه برای رونق و توسعه صادرات به شمار می‌رود که به لطف خدا در این نقطه صفر مرزی، امنیت کامل برقرار است.

معاون استاندار از آماده‌باش صادراتی با توجه به پایان سال، ماه رمضان و تعطیلات کشور افغانستان خبر داد و گفت: باید یک آماده‌باش اقتصادی در گمرک رقم بخورد تا مشکلی در صادرات و تعطیلات نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.