صنایع قزوین به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد

مدیرکل صمت استان قزوین گفت: صنایع قزوین برای تولید، توسعه و اشتغال بیشتر به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیاز دارد.

محسن رستمی مدیرکل صمت استان قزوین در نشست با فعالان اقتصادی گفت: صنایع قزوین برای تولید، توسعه و اشتغال بیشتر به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیاز دارد که این میزان سرمایه‌ها شامل ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش و ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی و پیش بینی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ نزدیک به ۷۷ واحد صنعتی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رستمی با بیان اینکه ۲۷۴ واحد صنعتی در استان قزوین درخواست تامین مالی داشته‌اند، بیان کرد: ۱۵۸ واحد صنعتی در استان قزوین هم اکنون دارای طرح توسعه بودند و به تامین مالی نیاز دارند.

این مسئول به ۳۲ واحد صنعتی بالای ۵۰۰ نفر نیروی کار در استان قزوین اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۱۶۰ واحد دانش بنیان در استان ثبت شده و ۵۹ واحد تولیدی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در استان قزوین فعالیت دارند.

رستمی یادآور شد: استان قزوین در تولید محصولات صنعتی جایگاه خاصی دارد که فولاد، کاشی و سرامیک، شیشه، مقاطع آلومینیوم، گیربکس خودرو، یاتاقان خودرو، واشر و شیشه خودرو، سیستم‌های تهویه خودرو، پکیج‌های گرمایشی، پودر‌های شوینده، مایعات شوینده از عمده این کالا‌ها محسوب می‌شوند.

رییس سازمان صمت استان قزوین اضافه کرد: مشکلات ۳۹۹ پرونده تولیدی در سال جاری در نشست‌های تسهیل و رفع موانع تولید برطرف شده است.

استان قزوین دارای سه هزار و ۷۲۲ واحد صنعتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
قزوین اینقدر بیچاره شده که طرف از کرمانشاه اومده شده رییس ضمن قزوین، پارتی و رانت تا کجا