همایش بین‌المللی سرمایه گذاری در کردستان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هدف از برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان را شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تجار اعلام کرد.

علی نوری عصر امروز در اولین جلسه هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این همایش سرمایه‌گذاری که در اواخر فصل بهار و یا اوایل تابستان سال آینده برگزار خواهد شد، ظرفیت بسیار ویژه‌ای است که باید برای توسعه استان از آن بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تجار است، گفت: اگر این همایش به خوبی برگزار شود به عنوان یک عملکرد موفق و بسیار خوبی از استان در ذهن‌ها به یادگار خواهد ماند.

وی به لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت این همایش برای ایجاد زیرساخت‌ها استفاده شود.

نوری با اشاره به ضرورت پیگیری مستمر در نحوه برگزاری این همایش، تاکید کرد: تمامی کمیته‌های این همایش باید به صورت جدی به موضوع ورود کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به ورود هلدینگ‌های مطرح کشور به بحث سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: مدیران بومی استان باید از فرصت بهره گیرند و دلسوزانه برای استان کار کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از معرفی پنج حوزه اصلی سرمایه‌گذاری استان در همایش یاد شده خبر داد و افزود: یکی از محور‌های این همایش ورود فناوری به بخش کشاورزی استان است لذا در تمامی محور‌ها باید دستگاه‌های متولی باید نحوه اجرا را به طور ویژه مدنظر قرار دهند.

برگزاری همایش سرمایه‌گذاری یکی از ضروریات جذب سرمایه‌گذار و معرفی استان است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان  نیز در این جلسه، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم استان در سال آینده برگزار همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری است که هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم با وزارت امور خارجه انجام شده است.
 
سید کمال حسینی با عنوان اینکه همایش سرمایه‌گذاری یکی از ضروریات جذب سرمایه‌گذار و معرفی استان در بخش‌های مختلف است، افزود: ارتقاء جایگاه اقتصادی استان، تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی به استان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌ر‌ود.
 
حسینی، معرفی ظرفیت‌ها و پروژه‌های اقتصادی و عمرانی استان و تبادل اطلاعات کاربردی در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد.
 
وی به محورهای برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان، گردشگری و توریسم درمانی، فناوری نوین در کشاورزی، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی پاک، توسعه و تکمیل زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی و معادن و منطقه ویژه آزاد و تجاری محورهای این همایش بین‌المللی خواهد بود.مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان اضافه کرد: کشورهای چین، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، آلمان، ژاپن، عراق، عربستان و هند کشورهایی هستند که در جهت حضور در این همایش دعوت خواهند شد.
 
حسینی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان تفاهم‌نامه‌هایی با هلدینگ‌های مهم کشور منعقد شد، تأکید کرد: حضور شرکت‌های عرضه تکنولوژی و سرمایه، تجار صادرکنندگان، هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در این همایش مغتنم است و باید بهره کافی از آن گرفته شود.
 
وی گریزی به دستاوردهای مورد انتظار از این همایش زد و گفت: ایجاد و پیوند مبادلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری با کشور های هدف، ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای فعالان خارجی و خصوصی، انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، تعریف و اجرای چند پروژه شاخص برای ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی از جمله مواردی است که امیدواریم با برگزاری این همایش به آن دست یابیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.