تیک‌تاک رقابت با یوتیوب را جدی‌تر می‌کند؛ اعطای درآمد به ویدیو‌های طولانی

تیک‌تاک به سازندگان ویدیو‌های طولانی‌تر از یک دقیقه با حفظ معیار‌های این پلتفرم مبالغی پرداخت خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۳ تیک‌تاک یک طرح درآمدزایی جدید برای تولیدکنندگان محتوا به نام «برنامه خلاقیت» راه‌اندازی کرد که کاربران در آن باید ویدیو‌های طولانی می‌ساختند. اکنون، این شرکت به‌طور گسترده این طرح را با نام جدید «برنامه پاداش تولیدکنندگان» راه‌اندازی کرده که فقط مخصوص ویدیو‌های طولانی‌تر از یک دقیقه خواهد بود. به‌نظر می‌رسد تیک‌تاک می‌خواهد در این زمینه با یوتیوب رقابت جدی‌تری داشته باشد.

براساس اعلام رسمی تیک‌تاک، به سازندگان ویدیو‌های طولانی‌تر از یک دقیقه مبالغی پرداخت خواهد شد. البته این ویدیو‌ها باید ۴ عامل کلیدی را لحاظ کنند؛ اصالت ویدیو، مدت زمان پخش، ارزش جستجو و میزان تعامل مخاطبان از معیار‌های اصلی تیک‌تاک برای پرداخت پاداش خواهد بود.

درآمدزایی در تیک‌تاک با ویدیو‌های بیشتر از ۱ دقیقه

تیک‌تاک می‌گوید که در اجرای بتای طرح درآمدزایی از محتوا‌های طولانی، مجموع درآمد کل سازندگان در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است؛ به گفته این شرکت تعداد تولیدکنندگانی که هر ماه ۵۰ هزار دلار درآمد داشته‌اند، تقریباً دو برابر شده است.

تیک‌تاک همچنین امکانات بیشتری را در اختیار این تولیدکنندگان قرار خواهد داد. پیش از این، فقط کسانی که لایو می‌گذاشتند می‌توانستند به دریافت نشان یا بج و شکلک‌های شخصی‌شده دسترسی داشته باشند، اما اکنون این شرکت در حال گسترش این مزایا در دیگر بخش‌های این پلتفرم است و این امکانات دیگر تنها به پخش لایو محدود نخواهد بود.

اگرچه برخی کاربران از پرداختی‌های اندک تیک‌تاک شکایت داشته‌اند، اما در طرح بتای درآمدزایی از ویدیو‌های طولانی، یکی از سازندگان تا نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار در ماه پاداش دریافت کرده است.

بااین‌حال، کاربران تیک‌تاک درباره ویدیو‌های طولانی‌تر از یک دقیقه چندان نظر مساعدی ندارند. براساس یک نظرسنجی داخلی در تیک‌تاک تقریباً ۵۰ درصد از کاربران گفته‌اند که ویدیو‌های بیش از یک دقیقه «استرس‌زا» هستند و یک سوم کاربران نیز این ویدیو‌ها را با سرعت دوبرابر تماشا می‌کنند.

درحال‌حاضر ترغیب کاربران به ساخت ویدیو‌های طولانی تنها مسئله تیک‌تاک نیست. اخیراً گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی لایحه جدیدی را ارائه کردند که براساس آن، بایت‌دنس مجبور به فروش تیک‌تاک است تا این اپلیکیشن در ایالات‌متحده در دسترس باقی بماند.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: تیک تاک ، شرکت یوتیوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۹:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
اینطوری مردم می‌تونن فیلم طولانی‌تر در تیک تاک بزارند.
آخرین اخبار