مشاور ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح:

گرامیداشت یاد و نام شهدا زمینه ساز تداوم راه آنان است

مشاور ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نقش اقشار مختلف مردم، عشایر، بسیجیان و روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس، کلیدی بوده است، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا توسط مردم نشان دهنده عظمت آنان است.

سردار فتح الله جعفری مشاور ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح در یادواره عملیات والفجر پنج و ۲۰۷ شهید ایل شوهان، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که در صحنه‌های مختلف، پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و نام شهدا زمینه ساز تداوم راه آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است، ابراز کرد: نقش اقشار مختلف مردم، بسیجیان، روحانیون و عشایر در دفاع از کیان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، نقشی مهم و کلیدی بود.

وی با تاکید بر اینکه این حضور اقشار مختلف در دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی، امام راحل و شهدا، پیروزی را در برابر دشمنان تا دندان مسلح در دفاع مقدس رقم زد، ابراز کرد: امروز یادواره شهدا هر سال با شکوه‌تر از گذشته توسط خود مردم برگزار می‌شود که نشان دهنده شکوه و عظمت این مردم است.

وی با تاکید بر اینکه ما به مردم و عشایر استان ایلام که در دوران دفاع قمدس با وجود جوانانی که از مرگ نترسیدند و از شهادت استقبال کردند، می‌بالیم، گفت: امروز هم مردم این استان در صحنه‌های مختلف دفاع از کیان اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی پیش قدم هستند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، نیرو‌های نظامی ما و بسیجی‌ها خط را با ایمان و اراده می‌شکستند، گفت: رزمندگان در دفاع مقدس می‌گفتند یا شهادت یا پیروزی که هم پیروز شدند هم به مقام رفیع شهادت نائل شدند و امروز باید با دفاع از ارزش‌ها ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مشاور ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: در زمان دفاع مقدس، هم کمبود نیرو انسانی داشتیم و هم تجهیزات و ادوات جنگی ما هیچ برابری با دشمن نداشت، اما ایمان و اراده رزمندگان ما باعث شد بر دشمن غلبه پیدا کنیم و دشمن سراپا مغرور و متکبر که خود را شکست ناپذیر می‌پنداشت در برابر رزمندگان اسلامی، شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه مهران مهم‌ترین منطقه‌ای بود که در زمان جنگ اشغال شد، گفت: در بحبوحه اشغال مهران، لشکر امیرالمومنین (ع) مقاومت کرد و اجازه نداد جاده کمربندی مهران تا دهلران اشغال شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.