۳۰ میلیارد تومان برای درختکاری و توسعه فضای سبز منطقه پارس جنوبی اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای درختکاری و ایجاد فضای سبز در این منطقه صنعتی و دیگر مناطق استان بوشهر خبر داد.

سخاوت اسدی در حاشیه مراسم روز درختکاری در منطقه پارس جنوبی، یکی از مولفه‌های اساسی در همه مناطق به ویژه مناطق صنعتی را حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز دانست و اظهار داشت: از طریق کاشت نهال سعی می‌شود به ارتقا و بهبود شاخص‌های زیست محیطی منطقه کمک کنیم.

وی با بیان اینکه تکلیف داریم حداقل ۱۰ درصد از فضای همه صنایع، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های منطقه پارس جنوبی را به فضای سبز اختصاص دهیم، افزود: اگر به دلیل محدودیت اراضی نتوانستیم در نقطه‌ای این تکلیف قانونی را محقق کنیم قطعاً شرکت‌ها آن را در خارج از محدوده خود اجرا خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان بوشهر اشاره کرد و توسعه جنگل حرا در سواحل منطقه عسلویه را از تکالیف مهم سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس دانست.

وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد کاشت یک میلیارد نهال اشاره کرد و گفت: در استان بوشهر کاشت بخشی از این نهال‌ها برعهده سازمان منطقه ویژه پارس گذاشته شده است.

اسدی همچنین از همکاری و تعهد شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس برای همکاری و همراهی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در راستای کاشت نهال در سایر نقاط استان خبر داد.

وی با بیان این که حدود ۲۰ میلیارد تومان از منابع منطقه ویژه اقتصادی پارس از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران برای جنگل‌کاری در اختیار داریم گفت: هم اکنون کاشت نهال در سطح منطقه پارس جنوبی در حال انجام است و درخواست افزایش این مبلغ را به مقامات بالاتر اعلام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ابراز امیدواری کرد با افزایش مبلغ ۲۰ میلیارد تومان موافقت شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز اختصاص خواهد یافت، افزود: این مبلغ با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در سایر مناطق استان در راستای کاشت یک میلیارد نهال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هزینه خواهد شد.

اسدی اضافه کرد: در مجموع ۳۰ میلیارد تومان با مشارکت دستگاه‌های یاد شده برای کشت نهال و افزایش فضای سبز و جنگل‌کاری اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.