مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی؛

نیروی انسانی کارآمد بنیادی‌ترین عامل توسعه است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین زیرساخت کشور زیر ساخت نیروی انسانی است، گفت: نیروی انسانی کارآمد بنیادی‌ترین عامل توسعه است.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در کارگروه توسعه مدیریت اداره کل که با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، گفت: اهمیت نیروی انسانی کارآمد بر کسی پوشیده نیست و نیروی انسانی کارآمد بنیادی‌ترین عامل توسعه است.

او  با بیان اینکه مهم‌ترین زیرساخت کشور زیر ساخت نیروی انسانی است، افزود: توسعه حاصل عملکرد انسان‌های توسعه یافته است.

ذاکریان با تقدیر از حسن نظر مجموعه سازمان مدیریت به این اداره کل بیان داشت: همدلی همکاران اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان موجب شد تا برای دو سال پیاپی رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی را کسب کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: تیم خودمان را برای رسیدن به هدف مشترک تعریف کردیم و همه در راستای این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی در خصوص برخی تکالیف جشنواره شهید رجایی بیان کرد: برای برخی وظایف که باید اجرایی شود و تکلیف قانون نیز می‌باشد، دستگاه‌ها نیاز به منابع اعتباری دارند.

ذاکریان عنوان کرد: ۶۵ امتیاز ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی ۱۴۰۳ به اداره کل امور اقتصادی و دارایی محول شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه درگاه ملی مجوز‌ها از مهم‌ترین دستاورد‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این درگاه مشکلات پیش روی کسب و کار‌ها را برطرف کرد تا افراد بتوانند بدون مراجعه به دستگاه‌های اجرایی مربوطه، در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوز موردنیاز فعالیت خود اقدام نمایند.

ذاکریان با بیان اینکه مجوز‌های کاغذی تا پایان امسال اعتبار دارند و از این تاریخ به بعد هیچ مجوز کاغذی از کسی پذیرفته نیست، بیان داشت: تمامی دارندگان مجوز‌های قدیمی یا کاغذی می‌بایست تا پایان سال ۱۴۰۲ از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به صورت کاملاً رایگان و غیرحضوری، شناسه یکتا دریافت نمایند.

او به اجرای طرح مولدسازی هم اشاره کرد و افزود: برای خراسان جنوبی در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان سهم از محل مولد سازی در نظر گرفته شده بود، اما استان ظرفیت نداشت و چوب این عدم تحقق را در تخصیص بودجه‌ها خوردیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: استان مؤخر التاسیس است و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی هنوز در ملک استیجاری مستقر هستند و برخی نیز دچار کمبود فضای کافی و مناسب اداری هستند که در این زمینه خواستار آمایش تقنینی متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات هستیم.

او با بیان اینکه استان سال گذشته در تحقق درآمد‌های عمومی ۱۱.۱ درصد منفی بود، بیان کرد: تعاملات فی مابین اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه ریزی استان منجر به این شد که میانگین رشد درآمد‌ها در سال ۱۴۰۲ به نسبت ۱۴۰۱ برای خراسان جنوبی هفت درصد شود.

ذاکریان  بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده در امسال رشد درآمد‌های مالیاتی در کشور ۴۶ درصد و در خراسان جنوبی ۲۳ درصد بود.
ذاکریان به طرح شهید زین الدین در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: در این طرح مجوزی به اداره کل امور اقتصادی و دارایی داده نشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این اداره کل  تصریح کرد: حجم زیادی از مأموریت‌های ما در حوزه اقتصادی است و دولت در این حوزه اقدامات زیادی انجام داده که لازم است در استان‌ها هم تیم قوی برنامه‌ها را پیگیری و اجرا کنند و از این جهت نیازمند نیرو در این حوزه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.