سفر امروز استاندار گلستان به شهر گلیداغ چه مصوباتی برای توسعه این منطقه داشت؟

علی محمد زنگانه استاندار گلستان امروز شنبه نوزدهم اسفند در ادامه سفر‌های خود به شهر‌های مختلف استان همراه با جمعی از مسئولان به شهر گلیداغ از توابع مراوه تپه رفت.

در سفر استاندار به گلیداغ برای حل مشکل آب آشامیدنی، تکمیل طرح‌های آبرسانی، احداث دبیرستان شبانه روزی، اجرای روکش آسفالت راه روستایی و احداث سه زمین چمن مصنوعی تصمیم گیری و اعتباراتی برای اجرای آن‌ها اختصاص یافت.

استاندار همچنین در این سفر در مصلی شیخ داغستانی شهر گلیداغ با مردم دیداری صمیمانه داشت.

 زنگانه همچنین پیش از ورود به شهر گلیداغ در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح آماده سازی سایت ۴٠٠ هکتاری برای جابجایی ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی مراوه تپه حضور یافت.

کمتر از سه ماه پس از دستور رییس جمهور برای پایان‌دادن به بلاتکلیفی ۱۸ساله ساکنان حاشیه سد چایلی مراوه‌تپه، جابه‌جایی ۶ روستای واقع در کاسه این سد با ۷۱۴ خانوار آغاز شد.

ساخت سد چایلی از حدود ۲ دهه قبل با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از خسارت جانی و مالی به مردم و همچنین تقویت آب موردنیاز ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی مراوه‌تپه آغاز شد و با آغاز عملیات اجرایی ساخت سد، صدور خدماتی مانند مجوز ساخت‌وساز جدید و انشعابات آب، برق و گاز برای ساکنان ۶ روستای واقع در کاسه سد متوقف شده بود.

اما اکنون دولت سیزدهم برای پایان‌دادن به بلاتکلیفی ۱۸ساله سد چایلی آستین همت بالا زده است.

۶ روستای «خوجه‌گلدی، سوزش، ساری‌قمیش، قره‌اقاشلی، شورجه و قربان‌پیکار» با مجموع ۷۱۴ خانوار و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت در کاسد سد چایلی قرار دارند.

امروز همچنین جاده جایگزین سد چایلی به طول ۲۲ کیلومتر با اعتبار حدود ۵٠٠ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین در سفر استاندار به شرق گلستان ساختمان شهرداری گلیداغ افتتاح شد.

زیربنای ساختمان ۴۵٠ متر است و با اعتبار ۵ میلیارد و ۳٠٠ میلیون تومان از سال ۱۴٠٠ ساخت آن آغاز شده بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.