عملیات کشت ۳۴۰ هکتار باغ در کشت و صنعت مغان آغاز شد

عملیات کشت ۳۴۰ هکتار باغ شامل باغ درخت میوه، نهال غیرمثمر و درخت صنوبر همزمان با هفته درختکاری در مجتمع باغات میوه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مراسم کاشت نهال، این اقدام را در راستای اجرای سیاست کشوری کشت یک میلیارد اصله درخت در سطح ایران ذکر کرد.

صمد بهزاد با اشاره به حذف ۴۰۰ هکتار از درختان غیراقتصادی مجتمع باغات میوه اظهار کرد: امسال ۱۴۰ هکتار نهال مثمر و ۱۰۰ هکتار نهال غیرمثمر در مجتمع باغات میوه و ۱۰۰ هکتار صنوبر نیز در مجتمع زراعت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کشت می‌شود.

او از کشت ۲ هزار هکتار نهال صنوبر در اراضی غیرقابل استفاده شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد و گفت: انتقال نخستین محموله نهال صنوبر به این بنگاه اقتصادی شروع و مساحت قابل توجهی از آن نیز کشت شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: کاشت درخت و توسعه باغات این مجتمع در راستای تبعیت از سیاست‌های نظام، ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به تاثیرات زیست محیطی و اقتصادی آن برای این مجتمع عظیم ملی به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

بهزاد نوسازی باغات میوه را از جمله اقدامات مهم و موثر در کاهش میزان مصرف آب عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و محدودیت منابع آبی، ما باید با روش‌های نوین باغداری، استفاده از آب در باغات را به حداقل برسانیم.

او اضافه کرد: مدیریت بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان در نظر دارد تا چهار نوع محصول باغی را به صورت آزمایشی کشت کرده و عملیات اجرای باغ مدرن را آغاز کند که این امر، علاوه بر اجرای آزمایشی مدرن‌سازی و کسب تجربه باغداری مدرن در کوتاه، موجب کاشت باغات مدرن در اراضی این مجتمع تولیدی در آینده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین افزایش سه برابری میزان برداشت محصول باغی را از جمله دستاورد‌های محتمل و قابل تحقق نوسازی باغات کشت و صنعت مغان برشمرد و گفت: این امر موجب افزایش ارزش دارایی شرکت خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.