افزایش حدود ۳۵ درصدی صادرات مواد معدنی از هرمزگان

صادرات مواد معدنی از هرمزگان، امسال حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: امسال ۸۸ میلیون تن مجموع کشفیات معدنی هرمزگان بوده و نزدیک به ۳۵ درصد نیز افزایش صادرات موادمعدنی ثبت شده است.

وی افزود: گواهی کشف موادمعدنی طی دولت سیزدهم در استان از ۱۷ فقره به بیش از ۴۰ فقره رسید که افزایش ۲.۵ برابری نسبت به دوره قبل داشته است.

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان امسال موفق شد در حوزه پروانه کشف، رشد ۴۵ درصدی و در صدور گواهی کشف نیز با رشد ۴۳ درصدی، برای نخستین بار رتبه نخست کشوری را کسب کند که کاری بزرگ در حوزه معدن به شمار می‌آید.

 مهدی دوستی افزود: در پهنه‌های غرب، سیلیس باغات، جازموریان و شمال بشاگرد عملیات‌های اکتشافی قابل توجهی انجام شد که امیدواریم در سال آینده با توجه به ذخایر قابل توجهی که به آن خواهد رسید اقتصاد مناطق اکتشاف شده را دگرگون کند.

 وی رشد محقق شده در صادرات موادمعدنی را حاصل برنامه‌ریزی دقیق دانست و گفت: در ابتدای دولت تمرکز ویژه‌ای بر روی تکمیل و بهره‌برداری بندر تخصصی بندرخمیر گذاشتیم و فقط برای تکمیل جاده دسترسی یک واحد بزرگ معدنی حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کردیم که امروز خود را در افزایش صادرات مواد معدنی نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.