وقوع کولاک در ارتفاعات استان زنجان محتمل است

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به بارش برف و وزش باد در ارتفاعات استان، وقوع کولاک مقطعی در این مناطق محتمل است.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری تا ابری است و از بعدازظهر با بارش پراکنده برف و باران همراه خواهد شد که شدت این بارش ها در ارتفاعات و نیمه جنوبی استان شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بر اساس هشدار هواشناسی صادر شده هموطنان از ترددهای غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و ارتفاعات پرهیز کنند و در صورت ضرورت سفر حتما تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

سلطانی با بیان اینکه از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری بارندگی در استان نخواهیم داشت و شرایط جوی پایدار است، خاطرنشان کرد:‌ از شنبه هفته آینده سامانه بارشی دیگری وارد استان می شود و بارندگی هایی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد:‌ تا صبح سه شنبه هفته جاری به لحاظ دمایی نیز تغییرات قابل ملاحظه ای روی نخواهد داد و پس از این روز دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه بیان کرد و گفت‌: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش دارد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان صفر و ۱۳ درجه، ابهر صفر و ۱۴ درجه، خرمدره صفر و ۱۳ درجه، آب‌بر هفت و ۲۰ درجه، قیدار صفر و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی ۲ و ۱۱ درجه و ماهنشان چهار و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.