گرمای هوا بلای جان قاره سبز شد

آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد که این قاره به دلیل افزایش دمای هوا دچار مشکلات جدی در زمینه اقتصادی خواهد شد.

آژانس محیط زیست اروپا در گزارش اخیر خود هشدار داد که کشور‌های اتحادیه اروپا در معرض خطر افزایش شوک‌های مالی سیستمیک ناشی از ادامه افزایش دما هستند.

براساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز، این گزارش تأیید کرد که بدون اقدام قاطع، صد‌ها هزار نفر به دلیل امواج گرما جان خود را از دست خواهند داد و خسارات اقتصادی ناشی از سیل‌ها به تنهایی ممکن است از یک تریلیون یورو در سال فراتر رود.

این روزنامه به نقل ازلنا جالا مونونن،  مدیر اجرایی آژانس محیط زیست اروپا گفت: این زنگ خطری برای صنایع مالی و بیمه در قاره اروپا است. تحقیقات نشان می‌دهد که این قاره باید تا سال ۲۰۵۰ برای دمای حداقل ۳ درجه سانتی گراد بالاتر از دوران پیش از صنعتی شدن آماده شود.

گزارش اروپا همچنین نشان داد که دمای هوا تا سال ۲۱۰۰ می‌تواند بیش از ۷ درجه سانتیگراد افزایش یابد و آب و هوای شدید باعث کاهش درآمد‌های مالیاتی، افزایش مخارج دولت، کاهش رتبه اعتباری و افزایش هزینه‌های وام می‌شود.

در سال‌های اخیر، اروپا از سیل‌های عظیم و آتش‌سوزی‌های جنگلی متحمل خسارت شدید شده است. گزارش‌ها تخمین می‌زنند که امواج گرما در سال ۲۰۲۲ باعث مرگ ۷۰۰۰۰ نفر در اروپا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار