۱۰ تیم بازرسی بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی در زنجان نظارت می‌کنند

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ۱۰ تیم بازرسی بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی از قبیل قنادی‌ها و رستوران‌ها نظارت می‌کنند.

جلیل نصیری با بیان اینکه ۱۰ تیم بازرسی بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی در زنجان نظارت می‌کنند گفت: این نظارت ها به صورت گروهی و میدانی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب انجام می شود و گاهی با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تا ساعت ۱۲ شب نیز ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه در این مدت، نظارت بر مراکز عرضه زولبیا و بامیه، آش و حلیم برای جلوگیری از تخلفات افزایش می یابد، اضافه کرد: از شهروندان درخواست می شود مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجوز دار تهیه کنند.

این مسوول با بیان اینکه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان آماده دریافت شکایات مردمی است، گفت: سامانه تلفنی ۱۹۰ در وزارت بهداشت برای ثبت و رسیدگی به شکایات مردم از رستورانها و اغذیه فروشی ها و تخلفات مربوط به مواد غذایی و آلودگی‌های محیطی آماده است.

نصیری افزود: در صورتی که موارد گزارش شده اورژانسی باشد، کارشناسان بهداشت محیط در کوتاه ترین زمان به آنها رسیدگی می‌کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: تمامی نیروهای بهداشت محیط شامل ۱۶۰ کارشناس در طول ایام تعطیلات نوروزی در آماده باش هستند و بر تمامی مراکز عرضه مواد غذایی در سطح استان نظارت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.