نشست شورای امنیت برای افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل متحد پنج‌شنبه هفته جاری(۲۴ اسفند) نشستی برای افغانستان برگزار می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پنج‌شنبه هفته جاری(۲۴ اسفند) نشستی برای مذاکره درباره تمدید ماموریت‌های هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان(یوناما) برگزار می‌کند.

نصیر احمد فایق سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد از کارکردهای یوناما در بخش سیاسی افغانستان انتقاد ‌کرد و همزمان افزود: حضور نمایندگی سازمان ملل در افغانستان برای گزارش‌ نقض حقوق بشر و هماهنگی جمع‌آوری کمک‌های بشری حائز اهمیت است.

فایق در این باره اظهار داشت: متاسفانه هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان به آن شکلی که باید، فعالیت‌ خود را انجام نداده است ولی در مجموع ما از تمدید ماموریت یوناما پشتیبانی می‌کنیم.

ماموریت هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان پنج روز دیگر یعنی هفدهم مارس(۲۷ اسفند) پایان می‌یابد.

در این میان، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که فعالیت‌های هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان متاثر از سیاست‌های آمریکا است و این نهاد باید در تصمیم‌گیری‌های خود مستقلانه عمل کند.

عین‌الدین بیگ فعال حقوق بشر درباره ماموریت هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان گفت: یوناما کارهایی در زمینه کمک‌رسانی به نیازمندان انجام داده و در این مورد فعال بوده است اما متاسفانه در بخش‌های دیگر کار خود را به شکل اساسی انجام نداده است.

یوناما ماموریت ویژه سیاسی‌ سازمان ملل در افغانستان است که از مارس ۲۰۰۲ از سوی شورای امنیت براساس قطع‌نامه ۱۴۰۱ در افغانستان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار