معاون استانداری اردبیل:

پروژه‌های گردشگری اردبیل مشکل تامین آب ندارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: پروژه‌های گردشگری اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و اداره میراث فرهنگی مشکلی در تامین آب ندارند.

یاسر عبداللهی در جلسه بررسی مشکل تأمین آب پروژه‌های گردشگری اظهار کرد: استان اردبیل در حال توسعه در همه زمینه‌ها قرار دارد و گردشگری یکی از حوزه‌های مهم در توسعه اقتصادی استان است که برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ نقش گردشگری و اهمیت آن را بیش از پیش نشان داد.

او تاکید کرد: در برخی از پروژه‌های گردشگری با مشکل تأمین آب یا صدور موافقت شرکت آب منطقه‌ای مواجه می‌شویم که این امر اجرای پروژه‌ها و بهره‌برداری از آنها را به تأخیر می‌اندازد و جلسه حاضر برای هماهنگی بیشتر در این زمینه تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: با توجه به اظهارات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مشکل تأمین آب برای پروژه‌های گردشگری استان در هیچ کدام از شهرستان‌های استان به جز در مناطقی از شهرستان اردبیل وجود ندارد که این مورد هم از طریق آب‌های سطحی قابل حل است.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: باید هماهنگی بیشتری با برگزاری جلسات مشابه بین اداره کل میراث‌فرهنگی و آب منطقه‌ای وجود داشته باشد تا در تخمین آب مورد نیاز پروژه‌ها و تأمین آن توسط آب منطقه‌ای با مشکل روبرو نشویم.

او ادامه داد: در این جلسه علاوه بر بررسی سیاست‌های کلی تأمین آب برای پروژه‌های گردشگری، مشکلات ۱۷ پروژه نیز به صورت موردی بررسی و مشکل تأمین آب آنها از سوی شرکت آب منطقه‌ای رفع شد.

علی حیدری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل هم با اشاره به آمادگی این شرکت برای تأمین آب برای تمامی پروژه‌های گردشگری، گفت: با تأمین آب برای حوزه‌های کم مصرفی مثل گردشگری مشکلی نداریم و در مناطق خاصی هم اگر مشکلات منطقه‌ای وجود داشته باشد می‌توانیم از سایر منابع آب مورد نیاز تأسیسات گردشگری را تأمین کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.