کشف ۱۴ میلیارد تومان داروی قاچاق از داروخانه ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد کشفیات داروی قاچاق در استان از ۳۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۱۶۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال کالا‌ی قاچاق از داروخانه‌های استان کشف شد.

دکتر امانی افزود: تعداد کشفیات داروی قاچاق در استان از ۳۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۱۶۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
او عنوان کرد: مدت زمان و محل نگهداری این کالا‌ها برای دانشگاه مشکل ایجاد می‌کند که برای این مهم، یک انبار راهبردی پیش بینی و تدابیر ایمنی برای آن در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امسال در ۹۸۴ مورد بازرسی از داروخانه‌های استان ۱۴۰ میلیارد ریال کالا‌های قاچاق کشف شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر نحوه نگهداری مناسب دارو‌ها و کالا‌های قاچاق کشف شده تأکید کرد.

نظری گفت: اقلام دارویی باید به بهترین شکل در انبار نگهداری شود و فرآیند انبارداری باید مورد توجه مأموران و بازرسان قرار گیرد.
او با اشاره به اینکه بعضی از کالا‌های موجود در اموال تملکی سریع فاسد می‌شوند و باید زود‌تر حکم قضایی دریافت کنند تا در صورت گرفتن برگ سبز به چرخه مصرف برگردانده شوند افزود: مقرر شد از زمان تشکیل پرونده تا تعیین تکلیف زمان کمتری درنظر گرفته شود تا از فاسد شدن کالا‌ها اجتناب شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی، محل تردد خودرو‌های شوتی زیادی است که مخاطرات جدی در راه‌های این استان ایجاد می‌کنند.
نظری تصریح کرد: خودرو‌های شوتی معضل جدی در جاده‌ها است که امنیت مردم را به مخاطره انداخته و برخورد جدی با آنها نیازمند کار انتظامی ویژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.