عضو شورای اسلامی شهر یزد:

یزد می‌تواند پایتخت گردشگری رمضان شود

بی بی فاطمه حقیرالسادات گفت: یزد به عنوان قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی ایران، این ظرفیت را دارد که به عنوان پایتخت گردشگری رمضان نیز معرفی شود.

 بی بی فاطمه حقیرالسادات، عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه یزد به عنوان حسینیه ایران معروف است و سال‌ها است که به عنوان قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی ایران شناخته شده است، این ظرفیت را دارد به عنوان پایتخت گردشگری رمضان نیز معرفی گردد.

او افزود: در کمیسیون گردشگری پیشنهاد شد تا اولین رویداد ملی گردشگری رمضان در نوروز ۱۴۰۴ به میزبانی یزد برگزار شود و قبل از کشوری، در سطح استان نیز اجرا شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد: در موضوع گردشگری رمضان چهار بخش از جمله آیین‌های مرتبط با این ماه، نوا و موسیقی و تواشیح، خوراک‌های مخصوص ماه رمضان و مناسبت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

حقیرالسادات ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۴ باتوجه به اینکه تقارن بهار قرآن و طبیعت است در کمیسیون گردشگری پیشنهاد شده است رویداد گردشگری رمضان از ۴ تا ۱۱ فروردین برگزار شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: تاکنون بیش از ۹۰ نوع خوراک رمضان در سراسر ایران و ۸۰ آیین و برنامه ویژه ماه مبارک رمضان شناسایی شده است که اگر گردشگری ملی رمضان اجرا شود، برای شهروندان و مسافران ارائه خواهد شد.
 
گفتنی است مقرر شد این طرح بررسی و بعد از ارائه در صحن شورا، درصورت تأیید، در سال ۱۴۰۴ اجرا شود.

برچسب ها: ماه رمضان ، شهر یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.