تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۱۰۸ مجروح برجا گذاشت

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حوادث رانندگی ابتدای اسفندماه تاکنون در جنوب این استان ۱۶ کشته و ۱۰۸ مجروح برجا گذاشته است.

سرهنگ مصطفی کول‌زاده   اظهارکرد: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه ۶۸ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد خودرو و رعایت نکردن فاصله مناسب روی می‌دهد رانندگان باید آگاه باشند که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری، راننده‌ای که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، تنها ۹ دقیقه زودتر از کسی که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند، به مقصد خواهد رسید.

وی افزود: کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث به اثبات رسیده است بر این اساس بستن کمربند، یک کار تفننی و تشریفاتی نیست، بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان شما و سرنشینان خودروست.

سرهنگ کول زاده تاکید کرد: قبل از هر سفر باید از سالم بودن خودروی خود و کارکرد درست قسمت‌های مختلف آن اطمینان پیدا کنید و علاوه بر آن اگر سفر شما طولانی است هر ۲ ساعت یکبار توقف و وضعیت فنی وسیله نقلیه خود را کنترل کنید.

وی به رانندگان توصیه کرد که هرگز در حال رانندگی با سرنشینان خودرو گفتگو نکنید و همچنین توجه داشته باشید که خوردن و آشامیدن حین رانندگی عمل خطرناکی است.

برچسب ها: تصادفات ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار