راه‌اندازی اولین و تنها مرکز دولتی مجهز به دستگاه شناسایی سلول‌های بدخیم خونی استان اصفهان در کاشان

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت:اولین و تنها مرکز دولتی مجهز به دستگاه شناسایی سلول‌های بدخیم خونی استان اصفهان در کاشان راه اندازی شد.


سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: اولین و تنها مرکز دولتی مجهز به دستگاه شناسایی سلول‌های بدخیم خونی به روش فلوسایتومتری استان اصفهان، به ارزش ۵ میلیارد تومان راه اندازی شد.


سید رامین مدنی با اشاره به اینکه این دستگاه در بهمن‌ماه امسال راه‌اندازی شد، افزود: ۵ میلیارد تومان جهت خریداری دستگاه و حدود ۵۰۰ میلیون تومان بابت نصب و راه‌اندازی آن هزینه شده است.


او با بیان اینکه کاشان اولین و تنها مرکز دولتی مجهز به دستگاه شناسایی سلول‌های بدخیم خونی در استان اصفهان است، گفت: در استان یک نمونه دیگر نیز از این دستگاه وجود دارد، اما در بخش خصوصی ارائه خدمات می‌کند.


سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان اضافه کرد: در سراسر کشور حدود ۵۰ نمونه این دستگاه وجود داشته که از این تعداد ۱۰ تا ۱۵ مورد به بخش دولتی اختصاص یافته و مابقی در بخش خصوصی جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی فعالیت دارد.


او تصریح کرد: تکنیک فلوسایتومتری یکی از روش‌های پرکاربرد در حیطه‌ی تشخیص سرطان‌ها است که بوسیله این روش آزمایشگاهی، شناسایی، تعیین نوع و شمارش دقیق سلول‌ها در زمان کوتاهی صورت می‌پذیرد.


مدنی گفت: در بخش فلوسایتومتری آزمایشگاه این مرکز، با بهره‌گیری از دستگاه فلوسایتومتری سه رنگ وپنج پارامتری می‌توان علاوه بر شمارش، به بررسی شاخص‌های ایمنولوژیک سلولی (CD Markers) در سطح، سیتوپلاسم و یا هسته سلول پرداخت و از یافته‌های آن در تشخیص، طبقه‌بندی، تعیین پیش آگهی و کنترل درمان بیماری‌های خوش خیم و بد خیم خونی و بیماری‌های نقص ایمنی استفاده نمود.


او بیان کرد: مهمترین شاخص‌های بخش فلوسایتومتری این مرکز را آماده‌شدن نتایج در کمتر از یک هفته، برخورداری کارکنان بخش فلوسایتومتری از تجربه و دانش لازم و استفاده از مشاوره‌های علمی اساتید دانشگاه، ارزیابی درگیری مایعات بدن از جمله مایع مغزی نخاعی، پلور و آسیت با سلول‌های بدخیم خونی، منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی، ارزیابی و شمارش زیر گروه‌های لنفوسیتی به منظور تشخیص و طبقه‌بندی بیماری‌های نقص ایمنی، ناباروری و … بیان کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.