بانه، مقصدی جذاب برای گردشگران در ایام نوروز

در میان مناطق دیدنی و جذاب کردستان، شهرستان بانه نامی آشنا برای گردشگران نوروزی است.

تجمع هر دو مزیت یعنی امکان دیدن طبیعت بکر و خرید اجناس متنوع و با کیفیت، سبب شده هزاران مسافر، تعطیلات نوروزی خود را در این شهر بگذارنند.
شهرستان بانه غربی‌ترین نقطه شمال کردستان و در فاصله ۲۳۹ کیلومتری شهر سنندج مرکز این استان و در مجاورت مرز عراق قرار گرفته است.
شهر بانه کوهستانی و در محاصره جنگل‌های زیبا بلوط است که این چشم انداز جذابیت خاصی به شهر بخشیده است.
اکنون شهر بانه یکی از شهر‌های ویژه گردشگری در استان کردستان است و به علت مجاورت شهر با مرز عراق، امروز به عنوان یکی از کانون‌های تجاری استان برای مبادلات تجاری بین المللی شناخته می‌شود.
قیمت بسیار ارزان کالا و خدمات به علاوه نرخ متناسب تسهیلات و امکانات ویژه مسافرین مانند رستوران، هتل و کرایه‌های ارزان حمل و نقل و طبیعت بکر کوهستانی و جنگلی و آب و هوای خنک و مطبوع منطقه شرایط را برای بانه به عنوان قطب اصلی گردشگری در غرب کشور فراهم نموده است.
در معرفی مهمترین جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی شهرستان بانه می‌توان به پنج نقطه اصلی اشاره کرد.
پارک کوهستانی دوکانان و پیرمراد: این دو پارک در مجاورت هم و در دامنه کوه آربابا قرار گرفته اند که دارای چشم اندازی زیبا و مشرف به شهر بانه هستند.
زیارتگاه پیر مراد به عنوان جاذبه زیارتی که مورد احترام مردم بانه است در داخل این مجموعه قرار دارد و بیشتر مسافرانی که قصد استراحت در دامن طبیعت را دارند در این پارک‌ها توقف می‌کنند.
در ۱۰ کیلومتری شهر بانه و در مسیر جاده سقز به بانه، دریاچه‌ای کوچک و زیبا بر اثر احداث سد ایجاد شده است که زیبایی خاصی به منطقه بخشیده، و ترکیب کوه، جنگل و دریاچه منظره‌ای روح نواز ایجاد کرده است.
تفرجگاه سورین از دیگر مناطق دیدنی بانه است، این تفرجگاه در مسیر جاده بانه به مریوان و کیلومتر دو جنوب شرقی بانه قرار دارد.
سورین در پرتراکم‌ترین پوشش جنگل بانه واقع است که در کنار این طبیعت جذاب وجود مسجد قدیمی و زیارتگاه سورین در این تفرجگاه هر مسافری را به توقف وا می‌دارد.
روستا و غار شوی یکی دیگر از اماکن دیدنی و مناسب برای گردشگران این شهرستان است که به علت چشم انداز زیبای کوه جنگل و معماری ویژه و هم چنین وجود قلعه و سد باستانی آن از جمله مقاصد گردشگری محسوب می‌شود.
در کنار این روستا غار مشهوری قرار دارد که طول آن ۲۶۷ متر و در انتهای آن دریاچه کوچکی وجود دارد.
روستای دیدنی دیگری نیز در شهرستان بانه می‌تواند هدف مناسبی برای یک سفر باشد که آن را نجنه می‌خوانند.
روستای نجنه در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر بانه و در جاده سردشت به این شهر و در محیطی جنگلی و کوهستانی واقع است.
اهمیت گردشگری این روستا به جز طبیعت بکر و زیبای آن در فراوانی چشمه سار‌ها و وجود قرآن قدیمی در مسجد تاریخی آن است.
وجود مجتمع شیلات در روستا نجنه و ارایه ماهی تازه در غذاخوری‌های محل حال و هوایی ویژه به منطقه بخشیده است که این همه می‌تواند بهانه‌ای قابل قبول برای مقصد سفر گردشگران داخلی و خارجی باشد.

برچسب ها: بانه ، سفر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.