خلع ید بیش از ۵۷۰ هکتار از اراضی جنگلی و ساحلی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از خلع ید بیش از ۵۷۰ هکتار از اراضی جنگلی و ساحلی در استان خبر داد.

حیدر آسیابی امروز در مراسم تجلیل از قضات ویژه شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی گفت: وحدت رویه و هماهنگی خوبی بین محاکم بدوی و تجدیدنظر استان برای رسیدگی به پرونده‌هایی با موضوع منابع طبیعی شکل گرفته است.

او افزود: با همت قضات و در نتیجه این وحدت رویه، نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی جنگلی، مرتعی و سواحل استان امسال از دست متجاوزان خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.

آسیابی گفت: نیروی انسانی و امکانات منابع طبیعی استان برای حفاظت از این عرصه‌ها کافی نیست و پایش هوشمند کارآمدترین راه برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تلاش‌های شورای حفظ حقوق بیت المال استان برای حفاظت از منابع طبیعی گفت: طرح ممنوعیت ورود خودرو به النگدره یکی از نمونه‌های بارز این تلاش هاست.

آسیابی افزود: متاسفانه طرحی که برای بهره برداری از پارک جنگلی النگدره چند سال پیش تصویب شده است، به جای حفاظت از این عرصه طبیعی ارزشمند، سبب نابودی آن خواهد شد.
وی با تاکید بر این که اعتقادی به واگذاری پارک جنگلی النگدره در قالب بهره برداری نداریم، افزود: در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، دستور بازنگری این طرح با نظارت دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی و دادستانی مصوب شد و باید با نظر کارشناسان و بر محور حفاظت از این میراث طبیعی تدوین شود.

آسیابی گفت: هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، اما اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان برای کاهش آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان، شایسته قدردانی است.

برچسب ها: خلع ید ، اراضی جنگلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار