پیش بینی بارش برف در مناطق کوهستانی آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی از روز جمعه به استان بارش برف و مه مناطق کوهستانی و سردسیر را فرا می‌گیرد.

آقای امیدفر با بیان اینکه فعالیت متناوب سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه هفته آینده ادامه می‌یابد گفت: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد این سامانه تمام نواحی استان  آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی در مناطق گرمسیر به صورت رگبار باران، وزش باد نسبتا شدید و غرش آذرخش است اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد آذرخش، کولاک برف در مناطق کوهستانی ، یخبندان، لغزندگی و مه گرفتگی جاده‌ها و سقوط بهمن وجود دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی را خواستار شد.

آقای امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندباد‌های لحظه ای محکم کردن سازه‌های سبک و سقف گلخانه‌ها و پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار