برگزاری اعتکاف‌های علمی نوروزی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح پنجشنبه‌های آموزشی با هدف آمادگی بیش از پیش دانش‌آموزان برای امتحانات نهایی و کنکور سراسری در شهرستان‌ها و مناطق استان در حال اجراست.

حسن بروشکی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اعتکاف‌های علمی نوروزی را گامی در مسیر ارتقاء کیفیت آموزشی دانست و اظهار کرد: همه ساله در ایام تعطیلات نوروز طرح اعتکاف‌های علمی به ویژه در مدارس متوسطه دوم استان برگزار و نتایج مطلوبی نیز در پی آن حاصل شده و می‌شود که در حقیقت ارتقاء کیفیت آموزشی را به دنبال دارد.

 وی افزود: با هدف آمادگی بیش از پیش دانش آموزان برای ورود به عرصه امتحانات نهایی و کنکور سراسری، طرح احیای پنجشنبه‌های آموزشی از مدتی قبل در استان آغاز و تاکنون در بیش از ۴۵۰ پایگاه تعداد ۱۶۷۵ دبیر جهادی ۲۵۱۵۳ ساعت تدریس کتب درسی را انجام داده و این مهم همچنان استمرار خواهد داشت.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با تشکیل جلسات مستمر اتاق وضعیت در ستاد و ادارات شهرستان‌ها و مناطق، موضوع مهم ساماندهی نیروی انسانی، تمهید مقدمات برگزاری آزمون‌ها و رصد فعالیت‌های درون مدرسه‌ای و کف کلاس درس، پایش و بررسی شده و در قالب نشست‌های هم‌اندیشی و همفکری به دنبال انجام صحیح و مطلوب این فرایندها هستیم.

 بروشکی گفت: در آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاران ابتدایی و استثنایی که در تاریخ هجدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد قریب به ۳۴ هزار داوطلب به رقابت پرداختند که فرایند مصاحبه افراد پذیرفته شده در مرحله علمی پس از اعلام نتایج اولیه آغاز خواهد شد و در این خصوص از هم اکنون تدابیر لازم در راستای تشکیل گروه‌های مصاحبه و تامین امکانات و نیازمندی‌های کانون‌های ارزیابی اتخاذ شده است.

 وی بیان کرد: با هدف تبیین وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه برای آینده دستگاه تعلیم و تربیت استان، پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری و رایزنی، سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، نیروی انسانی، فضاها و تجهیزات نهایی شده و آماده بهره‌برداری و قرار گرفتن در مرحله اجرا می‌باشد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه ستادی و صف آموزش و پرورش استان و هدفگذاری صورت گرفته بر آن است که فرزندان این سامان در شاخص‌ها و ابعاد مختلف آموزشی و تربیتی رشد و ارتقا یافته و شرایط مطلوب و درخور شأن آنان رقم خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار