سرهنگ معظمی گودرزی خبر داد؛

۵ میلیارد تومان کلاهبرداری با کپی کردن کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتا پایتخت از ۵ میلیارد تومان کلاهبرداری با کپی کردن کارت‌های بانکی خبر داد و گفت: رمز کارت بانکی را در اختیار فروشنده قرار ندهید.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص کلاهبرداری به روش اسکیمر در پایتخت گفت: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال افزایش خرید‌های نوروزی کلاهبرداری‌های کپی کردن کارت بانکی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: افراد سودجو به صورت‌های مختلف اقدام به به دست آوردن کارت‌های بانکی و پرسیدن رمز کرده، سپس با کپی کردن کارت یا عکس گرفتن از آن می‌توانند با داشتن رمز کارت، اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: یک باند ۴ نفره که اقدام به کلاهبرداری به روش اسکیمر کرده بودند، دستگیر شدند که محدوده فعالیت این گروه در بازار تهران و در نواحی مختلف و شلوغی که دست فروشان فعالیت داشتند، بود

وی ادامه داد: در خرید از دست فروشان و محل‌های شلوغ افراد مجبور هستند کارت بانکی خود را به دیگران بدهند و کلاهبرداران نیز از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: در یکی از محل‌های کلاهبرداری‌های این باند در یک پمپ بنزین بوده که اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی کرده بودند، این به این صورت بود که یک نفر کارت بانکی را از صاحب کارت گرفته تا مبلغ بنزین را کارت بکشد و به همین بهانه نیز رمز را از او پرسیده بود. سپس نفر بعدی اقدام به کپی گرفتن از کارت بانکی با روش اسکیمر کرده و با اطلاعات کارت اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب کرده بودند. این افراد با پرت کردن حواس صاحب کارت، می‌توانند به راحتی از کارت کپی یا عکس بگیرند.

وی افزود: این افراد با کارت‌های بانکی مردم اقدام به خرید انواع وسایل اعم از پلی استیشن، آجیل، میوه و … کرده بودند. خرید ۱۰۰ میلیون تومان آجیل، ۵۰ میلیون تومان پسته، ۲۸میلیون تومان میوه و … از جمله اقدامات این افراد بود.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: کلاهبرداران در مجموع ۵ میلیارد تومان از مالباختگان سرقت کرده بودند. در میان مالباختگان افرادی هستند که از حساب آنان مبالغی نظیر ۱۱۰، ۵۸،۱۰۰،۸۰،۹۰،۱۷۰،۴۳،۵۰ و ۱۱۰ میلیون تومان سرقت شده است.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: برای اعضای این باند پرونده‌ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله به دادسرا معرفی شدند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا پایتخت به مردم هشدار داد که تا حد امکان کارت خود را در اختیار فروشنده قرار ندهند و در صورت اجبار، رمز را خودشان شخصاً وارد کنند.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی و یا گزارش موارد مجرمانه، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

منبع: مهر

برچسب ها: کارت بانکی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار