بهداشت آب در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان کنترل می شود

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دو دستگاه آزمایشگاه سیار به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام و کیفیت آب شرب این مناطق کنترل شد.

احمد منتظری" با اشاره به اقدامات انجام شده برای تأمین کیفی آب در شهرستان‌های درگیر سیل سیستان و بلوچستان، بیان کرد: به منظور حفظ کیفیت و بهداشت آب در شبکه‌های آبرسانی روستایی مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان، ۱۰ تن مواد منعقد‌کننده برای کاهش کدورت آب و همچنین ۱۰ هزار قطعه قرص دی‌پی‌دی برای تشخیص کلر موجود در آب این مناطق توزیع شد.

وی افزود: همچنین برای آزمایش و تشخیص سلامت آب در محل دو دستگاه آزمایشگاه سیار از شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های تهران و اصفهان به همراه ۵ نفر متخصص علوم آزمایشگاهی در منطقه مستقر شدند.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده، گفت: اقداماتی از جمله توزیع ۳۰ هزار بطری آب معدنی از آبفای کرمانشاه و نصب هشت دستگاه دوزینگ پمپ سامانه‌های گندزدایی در مناطق گرفتار سیل انجام شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برگزرای جلسه با رئیس دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: در این نشست بر همکاری تنگاتنگ و تعامل بیشتر دو مجموعه با هم تأکید شد.

منتظری در پایان یادآور شد: به منظور تأمین برخی از نیازها شامل تجهیزات اندازه‌‍گیری و نظارت بر کیفیت بهداشت آب با نماینده یونیسف رایزنی شد.

برچسب ها: آبفا ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار