مهلت یک هفته‌ای دستگاه قضایی برای جمع‌آوری زباله‌های جزیره هرمز

قاضی ویژه هرمز گفت: شهرداری هرمز به دستور عارف اکبری دادستان مرکز استان باید طی مدت یک هفته نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها در این جزیره اقدام کند.

ابوالقاسم نعمتی قاضی ویژه هرمز گفت: سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و بی توجهی به انباشته شدن زباله در سطح شهر و معابر باعث پیدایش بیماری سالک در این جزیره می‌شود که برای دستگاه قضایی قابل قبول نیست.

وی افزود: متاسفانه انباشت زباله سلامت مردم و گردشگران این جزیره را به خطر انداخته است که شهرداری هرمز باید ظرف مدت یک هفته اقدام به پاکسازی جزیره و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های انباشته شده در سطح شهر کند.

قاضی ویژه هرمز گفت: شهرداری به عنوان متولی جمع آوری زباله و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در مقابله با بیماری سالک وظیفه مهمی بر عهده دارد و هرگونه کوتاهی در این باره از ضعف نظارت گرفته تا کمبود منابع مالی باتوجه به اهمیت موضوع برای دستگاه قضایی که مرجع اصلی حفظ حقوق عامه است قابل قبول نخواهد بود.

نعمتی افزود: در صورت هرگونه کوتاهی از جانب شهرداری، دادستانی نظر به وظیفه ذاتی خود وارد عمل خواهد شد و در این رابطه، از باب حقوق عامه با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

وی گفت: یکی از دلایل به وجود آوردن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای شهروندان، نبود سطل‌های زباله و خودرو‌های حمل زباله است.

نعمتی افزود: امروز در هرمز برخی خدمات مانند نصب سطل زباله و نظافت شهری کار‌های بر زمین مانده دارد و در بحث پسماند مشکل داریم.

وی گفت: این امر زیبنده شهروندان و خاصه گردشگران و هموطنان که به این جزیره سفر می‌کنند نیست و شهرداری هرمز باید نتایج اقدامات را ظرف یک هفته آتی به این مرجع اعلام و ارسال کند.

طی روز‌های گذشته ویدئو‌هایی از انبوه زباله‌های جزیره هرمز در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.