مادورو نامزد ریاست جمهوری ونزوئلا شد

رئیس جمهور فعلی ونزوئلا با تایید حزب حاکم سوسیالیست متحد این کشور بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد.

با تایید حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا را به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخاباتی که در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، معرفی کرد.

نامزدی مادورو قبلاً توسط بیش از چهار میلیون نفر در جلسات سازمان‌های حزبی مردمی، شورا‌های محلی و سازمان‌های عمومی حمایت شده بود.

مادورو برای سومین دوره ریاست جمهوری ونزوئلا نامزد می‌شود. قانون اساسی ونزوئلا هیچ محدودیتی برای تعداد دوره‌های ریاست جمهوری و سایر مقامات منتخب تعیین نمی‌کند.

مادورو ۶۱ ساله تاکنون شخصا در این باره اظهار نظر نکرده است، اما انتظار می‌رفت که وی نامزد حزب حاکم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باشد.

شورای امنیت انتخابات در هفته‌های گذشته پس از بررسی پیشنهاد‌های مختلف قانونگذاران و گروه‌های اپوزیسیون سرانجام ۲۸ ژوئیه سالروز تولد هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق این کشور را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد. قانونگذاران وابسته به دولت ونزوئلا، گروه‌های اپوزیسیون و سایر گروه‌ها روز‌های مختلفی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد کرده بودند.

دولت و اپوزیسیون ونزوئلا اکتبر گذشته توافق کردند که انتخابات ریاست جمهوری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ برگزار کرده، هر گروهی نامزد مورد نظر خود را معرفی کرده و ناظران بین‌المللی بر آن نظارت کنند. اما برخی اعضای اپوزیسیون نسبت به اینکه دولت ونزوئلا به این توافق پایبند بماند، ابراز تردید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار