استقبال سیاه چادر‌های عشایری از مسافران نوروزی

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی: ۳۳ سیاه چادر نوروزی عشایر در ورودی شهرستان‌های استان از مسافران نوروزی استقبال می‌کنند.

ابراهیمی مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارسال عشایر استان ۱۸ سیاه چادر برای استقبال مسافران نوروزی برپا کردند گفت: امسال عشایر استان با برپایی ۳۳ سیاه چادر نوروزی به استقبال مسافران فصل بهار می‌روند که این تعداد به دلیل استقبال عشایر و مسافران افزایشی در حدود دو برابری داشته است.

او افزود: این سیاه چادر‌ها که با واژه نوروزگاه‌های عشایری نامیده می‌شوند، در ورودی‌های تمامی شهرستان‌های استان و به نسبت موقعیت آنها و با توجه به اینکه برخی از شهرستان‌ها در مسیر عبوری زائران بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) قرار دارند، برپا شده اند.

ابراهیمی اظهار کرد: امسال شهرستان‌های فردوس و بشرویه و قاینات هر کدام با هفت، شش و پنج سیاه چادر عشایری دارای بیشترین تعداد نوروزگاه در خراسان جنوبی هستند.

مدیرکل امور عشایر استان بیان کرد: در کنار ایجاد توقفگاه سنتی و زیبا برای رانندگان و مسافران عبوری برای کاهش نرخ تصادفات، سیاه چادر‌های نوروزی عشایری با توجه به تجربه و آمار و ارقام پارسال نشان داده اند که می‌شود بر روی آنها به عنوان یک مکان برای عرضه مستقیم تولیدات و محلی مناسب برای افزایش میزان درآمد خانوار عشایری حساب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.