حمایت کره جنوبی از پروژه‌های آب رسانی در افغانستان

کره جنوبی برای دسترسی حدود ۲۰۰ هزار شهروند افغانستانی به آب آشامیدنی بهداشتی کمک مالی می‌کند.

مقامات کمیساریای عالی سازمان ملل می‌گویند در حال حاضر در افغانستان از هر ١٠ خانواده تنها ٨ خانواده به آب بهداشتی دسترسی ندارند.

از نظر این نهاد سازمان ملل، عدم دسترسی خانواده‌ها به آب بهداشتی، خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را در افغانستان افزایش داده است. این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به امکانات اولیه بهداشتی دسترسی ندارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان اعلام کرد کره جنوبی برای دسترسی نزدیک به ۲۰۰ هزار شهروند افغانستانی به آب آشامیدنی بهداشتی کمک می‌کند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان درباره ابعاد این کمک نوشت با کمک مالی کره جنوبی، سه پروژه جدید از جمله ایجاد سیستم‌های آبی با انرژی خورشیدی، طرح‌های لوله‌کشی آب و نصب تاسیسات جدید آب و فاضلاب در مراکز درمانی و مدارس روی دست گرفته خواهد شد.

قرار است این پروژه‌ها در مناطقی اجرا شود که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به عنوان مناطق بازگشت و ادغام مجدد مهاجران شناخته است.

افغانستان یکی از کشورهایی است که آسیب‌های بسیاری را از تغییرات اقلیمی دیده است و مقام‌های دولت سرپرست این کشور نیز پیش‌تر گفته بودند ۲۱میلیون نفر در افغانستان به دلیل تغییرات اقلیمی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.