ورود سامانه‌ای قوی و ناپایدار به کرمانشاه

با ورود امواج اصلی سامانه بارشی از امروز (دوشنبه) به بیشتر مناطق کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود وزش باد به نسبت شدید و بارندگی این استان را فرا گیرد.

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه‌ای قوی و ناپایدار از امروز تا روز چهارشنبه، به تناوب سبب وزش باد به نسبت شدید، بارندگی، آذرخش با احتمال رگبار تگرگ در استان خواهد شد.

سعید قاسمی افزود: بارش که به‌تدریج موجب آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان می‌شود، از عصر دوشنبه تا پایان وقت سه‌شنبه، به ویژه در نیمه شمالی و نواحی شرقی، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: با ورود این سامانه، بارش باران سراسر استان، به ویژه نیمه شمالی و نواحی شرقی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین را فرا خواهد گرفت.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: پیامد فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، سیلاب‌های محلی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، کاهش میدان دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد به نسبت شدید، آذرخش و رگبار تگرگ خواهد بود.

قاسمی افزود: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه ها، پرهیز از کوهنوردی و قرار گرفتن در مناطق مرتفع، محافظت از تجهیزات برقی در برابر آذرخش، استحکام سازه‌ها در مقابل وزش باد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، احتیاط در رانندگی، اجتناب از تردد‌های غیرضرور و اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌های محلی توصیه می‌شود .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.