آغاز سال نو با باد و باران در سمنان /مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی، گفت: گردشگران از توقف و نصب چادرهای مسافرتی در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مصطفوی گفت: طبق اعلام هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان تمامی مناطق این استان تحت‌تاثیر شرایط نامساعد جوی هستند و انتظار می‌رود آحاد مردم توصیه‌های مربوط به پیشگیری از مخاطرات جوی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: شرایط نامساعد جوی از امروز سه‌شنبه بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا دوم فروردین ۱۴۰۳ غالب نقاط استان سمنان را دربرگیرد که رعایت توصیه برای پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است.

مصطفوی اضافه کرد: بارش باران، رگبار، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید تا بسیار شدید تندباد، گرد و خاک در غالب نقاط، مه‌آلودگی و کاهش دید و احتمال بارش خفیف برف در ارتفاعات، نقاط سردسیر و کوهستانی پیش‌بینی هواشناسی در ۲ روز آینده است.

وی جاری شدن رواناب نقطه ای و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی، و اختلال در تردد محورها را محتمل دانست و تاکید کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی ،جویها کانالها و آبراه‌ها و پاکسازی دهانه پل‌ها، از جمله توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.