محورهای توسعه سمنان در سند آمایش سرزمین چیست؟

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: هشت محور در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، میراث فرهنگی و انرژی به عنوان محور توسعه استان با بررسی سند آمایش سرزمین تعیین شده است.

مالکی گفت: محورهای سند آمایش سرزمین در گذشته تدوین شد و بخش‌های مختلف برای اجرا در برنامه‌ زمانی مشخص احصا و به عنوان سند توسعه و دفترچه مدیریتی شهرستان‌ها به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اظهار کرد: پیرو ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه، تدوین سندی دیگر به عنوان سند اشتغال و توسعه روستایی در دستور کار قرار گرفت که استان در این زمینه پیشقدم بود و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جهادکشاورزی استان، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، دانشگاهیان، مردم و تسهیلگران، اقدامات خوب و ارزشمندی انجام و سندهای خوبی استخراج شد که این اسناد در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب و سپس در شورای برنامه ریزی تصویب و ابلاغ شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اظهار کرد: رشد، پیشرفت و توسعه روز افزون این استان با تلاش دستگاه‌های اجرایی در زمینه برنامه‌ریزی دقیق، کارشناسی و عملیاتی و پیگیری دریافت اعتبارات مالی از ردیف‌های مختلف اعتباری و ملی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: برای توسعه استان سمنان نگاه توسعه متوازن در بخش‌های مختلف مدنظر بخش‌های مختلف است و بدون شک نگاه متوازن به بخش‌های مختلف توسعه استان سمنان را رقم می‌زند.

مالکی اضافه کرد: امید می‌رود با بهره برداری از طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله راه و بهداشت، بر رضایت‌مندی عمومی افزوده شود، چرا که در اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سعی بر این بود، طرح‌هایی مدنظر باشد که اثر اجتماعی بالا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.