امدادگران زنجان در مانور ساعت صفر وقوع سیل محک خوردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از برگزاری مانور ساعت صفر وقوع سیل به منظور سنجش آمادگی نیروهای عملیاتی، تجهیزات و لجستیک هلال احمر در سطح استان خبر داد.

حکمت اله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه برگزاری مانور ساعت صفر وقوع سیل در استان، گفت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی کشور، تاکید و آماده باش سازمان امداد و نجات در خصوص آماده باش صددرصدی برای استان هایی که احتمال وقوع سیل در آنها وجود داشت این مانور برگزار شد.

وی تاکید کرد: در استان زنجان نیز بارش باران های سیل آسا جریان داشت و از طرفی نیز معین استان لرستان برای حوادث احتمالی هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به همین منظور برای سنجش آمادگی نیروهای امدادی و لجستیک هلال احمر زنجان مانور ساعت صفر وقوع سیل در سطح استان برگزار شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: آمادگی و حضور نیروهای عملیاتی هلال احمر استان زنجان در این مانور، نمره قابل قبولی داشت و تجهیزات و نیروهای هلال احمر شهرستان زنجان نیز بسیار عالی بود.

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به حوادث و سوانح نیاز به کار بیشتری دارد، اظهار داشت: مرکز کنترل هماهنگی و پاسخگویی به عملیات باید دقت لازم و پرکاری بیشتری داشته و آنلاین باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این مرکز مغز متفکر عملیات های امدادی محسوب می شود و همه داده ها و اطلاعات حوادث در مرکز کنترل هماهنگی و پاسخگویی به عملیات پردازش می شود.

وی گفت: باید بیشتر تلاش شود چرا که با انجام مانورها و تمرین های بیشتر آمادگی ارتقا می یابد و پاسخگویی مناسب به حوادث و سوانح را خواهیم داشت.

هاشمی یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان ارگان فوریت در حوادث و سوانح شناخته می شود که بر همین اساس باید به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در هر زمان و مکانی آماده باشد.

وی ادامه داد: تاخیر در ارائه خدمات جمعیت هلال احمر که وظیفه پاسخگویی به حوادث و سوانح را دارد، قابل قبول نیست و تمرین و مانور موجب افزایش سرعت عمل در حوادث و سوانح می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.