جلوگیری از عرضه ۵ لاشه گوسفندی در ساری

مدیرکل دامپزشکی مازندران از عرضه ۵ لاشه گوسفندی به دلیل کشتار غیرمجاز در شهرستان ساری جلوگیری کرد.

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران سال جدید را با بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی آغاز کرد و در اولین روز از سال ۱۴۰۳ و در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی با همراهی دکتر اسلامی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساری با حضور در مراکز این شهرستان به بررسی فرآورده‌های عرضه شده پرداخت که در این راستا از عرضه ۵لاشه گوسفندی به دلیل کشتار غیرمجاز جلوگیری و جهت تعیین تکلیف آن سیر مراحل قانونی انجام گرفت.

او در این بازدید با اشاره به افزایش استفاده از فرآورده‌های خام دامی در روز‌های تعطیل و ماه مبارک رمضان، افزود: با توجه به افزایش تقاضای این محصولات در بازار لازم است نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی جهت تامین بهداشت مواد غذایی افزایش یابد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در این مدت افراد سودجو سعی در سوء استفاده از شرایط خواهند کرد و محصولات غیربهداشتی و غیرمجاز را عرضه می‌کنند از این رو سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن اداره کل دامپزشکی مازندران اقدام به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی می‌کنند.

آقاپور کاظمی در خصوص عرضه کشتار غیرمجاز، افزود: در بحث دام‌های کشتار شده به صورت غیرمجاز حلیت و سلامت مورد شک است از این رو به اکیپ‌های ثابت و سیار در شهرستان‌ها دستور داده شد تا در صورت مشاهده لاشه‌ها ضبط و مراحل قانونی آن انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین از نحوه‌ی فعالیت اکیپ‌های ثابت و سیار شهرستان نیز بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.