واکنش آمریکا به اعزام نیرو‌های فرانسه به اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد که با اعزام نیرو‌های فرانسه و دیگر کشور‌های ناتو به اوکراین مخالفتی ندارد.

جان کربی مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن با اعزام نیرو‌های فرانسه و دیگر کشور‌های ناتو به اوکراین مخالفتی ندارد.

کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سخنان مکرون و اعزام سربازان فرانسوی به اوکراین پاسخ داد: این‌ها تصمیمات مستقلی هستند که هر کشور برای خودش باید اتخاذ کند.

کربی همچنین افزود که ایالات متحده قبلاً اعلام کرده است که سربازان خود را به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

مکرون چند هفته پس از کشته شدن تعدادی از اتباع فرانسوی در حمله موشکی روسیه، لفاظی‌های خود را در مورد روسیه افزایش داد. در نشست سران اتحادیه اروپا در پاریس در اواخر فوریه، او احتمال مداخله ناتو در اوکراین را رد نکرد و چند هفته بعد آن را عملی کرد. با این حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل این ائتلاف بعداً اعلام کرد که این اتحادیه چنین برنامه‌ای ندارد. در عین حال، به گفته سرویس اطلاعات خارجی روسیه، مکرون در حال حاضر فقط درباره اعزام دو هزار نیرو صحبت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
فرانسه کوچکتر از آن است که بخواد در مقابل روسیه عرض اندام کند! همچون گنجشکی که بخواهد با شاهین و عقاب پنجه در پنجه شود ! مکرون خودش را مضحکه دنیا کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
افسانه شکست اوکراین ساخته و پرداخته آمریکاست والا روسا جز چند تا استان روس نشین کاری به بقیه اوکراین ندارن و حتی حاضرن تعهد بدن جز ساکنین قبلی یه نفر هم از اهالی روسیه نرن تو اون استانا
آخرین اخبار