مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

معرفی صنایع دستی فارس به مسافران نوروزی با طرح کارگاه گردی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: طرح کارگاه گردی به منظور معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان در حال اجراست و مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه طرح کارگاه گردی به منظور معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان برای مسافران نوروزی در حال اجراست، اظهار کرد: در حال حاضر ۴ کارگاه صنایع‌دستی فارس در خانه تاریخی سعادت در شهر شیراز، خانه تاریخی سوخکیان در شهر داراب؛ خانه صنایع‌دستی در استهبان و تیمچه صرافیان در شهر آباده فعال و پذیرای مسافران نوروزی است.

او گفت: در قالب طرح کارگاه گردی، علاقه‌مندان به حوزه صنایع‌دستی و تور‌های گردشگری می‌توانند به کارگاه‌های صنایع‌دستی منتخب مراجعه کرده و روند تولید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی را از نزدیک مشاهده کنند و از نزدیک با این هنر‌ها آشنا شوند. 

ثابت اقلیدی، این طرح را اقدام مطلوبی در جهت معرفی محصولات صنایع‌دستی در شهرستان‌های فارس برشمرد و افزود: بی‌تردید مسافران نوروزی امکان خرید تولیدات صنایع‌دستی را در بازدید کارگاهی خواهند داشت و این ظرفیت می‌تواند به رونق کارگاه‌ها نیز کمک کند.

او با بیان اینکه این کارگاه‌ها در بافت‌های تاریخی شهر‌ها قرار دارند، افزود: بی‌تردید بازدید گردشگران و مسافران نورزی از این کارگاه‌ها نه تن‌ها به معرفی و فروش محصولات دست‌ساز هنرمندان کمک می‌کند بلکه گردشگران با بافت‌های تاریخی نیز آشنا می‌شوند و این جاذبه‌های گردشگری را نیز می‌بینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.